خبرگزاری کار ایران

6 تفاوت اصلی کولر گازی و کولر آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۸۷۰

کولر آبی و کولر گازی دو وسیله سرمایشی هستند که کاربرد زیادی به خصوص در فصول گرم سال دارند. هر دو دستگاه کارایی مشابه به هم دارند؛ اما در برخی جنبه‌ها با یک دیگر متفاوت هستند و ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آید که کولر آبی بهتر است یا کولر گازی؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع و تا حدودی راهنمای خرید کولر گازی بپردازیم.

تفاوت عملکرد کولر آبی و گازی

قبل از رفتن سراغ بررسی تفاوت کولر گازی و آبی بد نیست با مفهوم کلی از عملکرد این دو محصول آشنا شویم. 

عملکرد کولر آبی

کولر آبی یک سیستم خنک‌کننده بسیار ایده‌آل در خیلی از شهرهای ایران است. کولر آبی با بالا بردن رطوبت محیط آن را خنک می‌کند. عملکرد این محصول به این صورت است که هوای گرم از یبن پوشال‌ها عبور می‌کند و آب موجود در کولر این هوای گرم را می‌گیرد و هوای خنک تولید می‌کند. در نتیجه میزان خنکی و بادی که این کولر تولید می‌کند بستگی به میزان آب و خنکی آن دارد.

عملکرد کولر گازی

کولر گازی روش متفاوتی برای خنک کردن محیط دارد و در ادامه متوجه خواهید شد که کولر گازی چگونه کار میکند. این محصول گاز را به مایع تبدیل می‌کند سپس مایع را به گاز تبدیل می‌کند و با این فرایند محیط را خنک می‌کند. شدت و میزان خنک کنندگی این دستگاه نسبت به کولرهای آبی بیشتر است؛ همچنین برخی از کولرهای گازی علاوه بر خنک کنندگی سیستم گرمایشی نیز دارد. کولرهای گازی برای محیط‌های شرجی و دارای رطوبت زیاد بسیار مناسب هستند.

تفاوت‌های کولر گازی و آبی (۶ تفاوت اصلی)

 

کارایی و نحوه عملکرد

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کوچکی کردیم کارکرد کولر آبی با آب عمل کرده و از طریق پوشال‌ها هوای گرم را به خنک تبدیل می‌کند و هوای خنک همراه با رطوبت را وارد محیط می‌کند. در مقابل کولر گازی به جای افزایش رطوبت، رطوبت هوا را به صورت کامل جذب می‌کند و با تبدیل آن به گاز هوای محیط را خنک می‌کند. 

6 تفاوت اصلی کولر گازی و کولر آبی

میزان مصرف انرژی

یکی از مهمترین فرق کولر گازی و اسپلیت میزان مصرف انرژی آن است. مقدار برقی که کولر گازی مصرف می‌کند خیلی بیشتر از کولر گازی است؛ بنابراین در صورتی که مصرف برق برای شما اولویت دارد بهتر است از کولر آبی استفاده کنید. کولر آبی در مقایسه با گازی مصرف بسیار کمتری دارد و در مجموع هزینه کمتری را متحمل می‌شوید.

میزان سرمایش

از دیگر عواملی که تفاوت آن هنگام استفاده به وضوح حس می‌شود میزان سرمای تولید شده توسط کولر گازی نسبت به آبی است. کولر گازی سرمای بالایی تولید می‌کند که نسبت به کولر آبی خیلی بیشتر و قوی‌تر است؛ همچنین شما قادر به تنظیم دما نیز خواهید بود. در مقابل، کولرهای آبی تنها دو حالت تند و کند دارند و شما کنترلی روی تنظیم دما نخواهید داشت.

فضای مورد نیاز

قبل از انتخاب بین خرید کولر گازی یا خرید کولر آبی بهتر است به مکان و فضایی که نیاز به استفاده از آن دارید توجه کنید. برای مثال در صورتی که در محیط شرجی و پر از رطوبت زندگی می‌کنید کولر آبی انتخاب مناسبی برایتان نخواهد بود و بهتر است به خرید کولر گازی مناسب فکر کنید؛ همچنین در صورتی که در محیط‌هایی زندگی می‌کنید که گرد و خاک و ریزگرد داخل هوا وجود دارد کولر گازی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. در مقابل در صورتی که در فضای خشک و کویری زندگی می‌کنید کولر آبی همراه بهتری برایتان خواهد بود.

میزان صدا

6 تفاوت اصلی کولر گازی و کولر آبی

کولرهای آبی میزان صدای تولیدی بیشتری نسبت به کولرهای گازی دارند. کولر گازی معمولا بی صدا است و به آرامی کار می‌کند؛ اما در کولر آبی صدای موتور نیز گاهی شنیده می‌شود و در صورت خرابی هر یک از قطعات صدای زیادی وارد محیط خانه می‌شود.

قیمت

با توجه به کارایی و تفاوت عملکردی که این دو محصول دارند از نظر قیمتی نیز در یک سطح قرار نمی‌گیرند. قیمت کولر گازی از معمولا گران‌تر بوده و هزینه نگهداری آن‌ها نیز بیشتر است. در مقابل هزینه خرید کولر گازی کمتر است و هزینه‌های نگهداری آن نیز زیاد نیست. در صورتی که قیمت کولر آبی به نظرتان مناسب‌تر است و با توجه به شرایط محیطی محل سکونتتان ارزش خرید بالاتری دارد، خوب است انتخاب شما باشد.

معایب کولر گازی و آبی

معایب کولر آبی

  • مناسب نبودن برای هوای مرطوب
  • قدرت سرمایشی کم

معایب کولر گازی

  • مصرف بالای انرژی
  • هزینه بالای نگهداری

به مزایا و تفاوت‌های کولر گازی و آبی نگاه دقیقی انداختیم و معایب هر کدام را نیز توضیح دادیم. انتخاب بین خرید این هریک از این دو محصول بسته به نیاز، شرایط زندگی و بودجه متفاوت است.

خرید کولر گازی یا آبی از فروشگاه اینترنتی تکنولایف

کولرهای آبی و گازی در مدل‌ها و برندهای متفاوتی به فروش می‌رسند. بعد از اینکه بین خرید کولر گازی یا آبی انتخاب کردید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تکنولایف، از بین محصولات موجود و تنوع برندها، بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. تکنولایف بزرگترین فروشگاه آنلاین در زمینه فروش لوازم الکترونیکی است و خریدی امن و مطمئن را برای شما رقم می‌زند. بنابراین می‌توانید دیگر لوازم برقی مورد نظر خود مانند لپ تاپ، انواع گوشی موبایل، لوازم جانبی و همینطور لوازم برقی خانگی را نیز خریداری نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز