خبرگزاری کار ایران

تابستان کجا سفر کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۲۷

فصل تابستان که اوقات فراغت افراد بیشتر است انتخاب مقاصد تابستانی برای سفر بسیار مهم است. به ویژه آنکه آب و هوای گرم در شهرهای مختلف سال مسافران را برای پناه بردن به شهرها و روستاهای ییلاقی ترغیب می‌کند. در این مطلب سعی داریم تا با معرفی شهرهای مختلف ایران چند تا از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفرهای تابستانی

ایران کشوری چهار فصل است. به این معنا که شما می‌توانید با شناخت کلی از شهرهای مختلف، در فصول مختلف سال تجربه‌ای منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید. گرمای تابستان در بسیاری از شهرهای ایران طاقت فرسا است. پس انتخاب مقصدی خوش آب و هوا و دلچسب می‌تواند ایده آل باشد. در ادامه به بهترین شهرهایی که میس توانید برای سفر تابستانی انتخاب کنید اشاره می‌کنیم:

تابستان کجا سفر کنیم؟

فیروزکوه

یکی از ییلاقات پایتخت که فصل تابستان را برای شما دل انگیز می‌کند، فیروزکوه است. شما می‌توانید در سفر به این شهر از چشمه‌های آب معدنی، جاذبه دیدنی تنگه واشی، پل ورسک و... دیدن کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید. آب و هوای خنک این شهر ییلاقی به طور میانگین در طول سال 8 درجه سانتیگراد است پس با خیال راحت تابستان به این شهر سفر کنید.

آلاشت مازندران

مازندران یکی از استان‌های پرطرفدار و محبوب برای ایرانی‌ها است. اگرچه برخی نگران آب و هوای شرجی این شهر در فصل تابستان هستند، اما نگران نباشید، آلاشت مازندران می‌تواند با طبیعت زیبا و آب و هوای ییلاقی توقع شما را از یک ییلاق تمام عیار تامین کند. منطقه آلاشت دارای آبشاری به نام آبشار نارم در روستای چرات است. آلاشت حوالی سوادکوه است پس در فصل تابستان می‌توانید از مسیر هم لذت ببرید.

ماسوله

اگر بخواهیم از ییلاقات ایران نام ببریم، حتما ماسوله یکی از آن‌ها خواهد بود. این روستای خوش آب و هوا در گیلان واقع شده است. این روستای کوهستانی با داشتن معماری و طبیعت زیبا یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفرهای تابستانی ایرانی‌ها به شمار می‌آید. اگر خوش شانس باشید و به هوای مه آلود این روستا برسید می‌توانید تصاویر زیبایی را عکاسی کنید. در سفر به این روستا فقط آب و هوای خوب و طبیعت زیبا جلب توجه نمی‌کند، شما می‌توانید از جاهای دیدنی و تاریخی آن نیز بازدید کنید.

جهان نمای گرگان

اگر دوست دارید تابستان به شهرهای شمالی سفر کنید، گرگان انتخاب خوبی است. دهکده جهان نما در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و یکی از بهترین جاهای ییلاقی این شهر به شمار می‌آید. جهان نما 3 هزار و86 متر از سطح دریا ارتفاع دارد پس در سفر به این روستا از قدم زدن در آب و هوای ایده آل لذت ببرید.

تبریز

استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز هم گزینه مناسبی برای سفرهای تابستانی است. تبریز یکی از شهرهای تاریخی ایران علاوه بر آب و هوای مناسب در تابستان پر است از جاذبه‌های دیدنی که لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند. برای درک میزان خنکی هوا همین کافی است که بدانید خانه‌ای این شهر کولر ندارند. پس می‌توانید بدون نگرانی از گرمای احتمالی، هر زمان که خواستید به این شهر سفر کنید. در سفر به تبریز می‌توانید از جاهای مختلف آن مانند مسجد کبود، موزه آذربایجان، موزه استاد شهریار، بازار بزرگ تبریز و... دیدن کنید. همچنین می‌توانید از روستاهای خوش آب و هوای آن مانند کندوان دیدن کنید. این روستا یکی از 3 روستای صخره‌ای جهان شناخته می‌شود. پس اگر به تبریز می‌روید حتما از این روستای زیبا که از توابع شهر اسکو است، دیدن کنید.

اردبیل

اگر شهرهای دیگر ایران را در فصل تابستان تجربه کردید، حالا نوبت به انتخاب اردبیل می‌رسد. این شهر که در شمال غرب ایران واقع شده آب و هوایی بسیار دلچسب و ییلاقی دارد. دمای سالانه اردبیل به طور میانگین 5 تا 8 درجه سانتیگراد است پس با خیال راحت فصل تابستان به این شهر سفر کنید. در این شهر نیازی به کولر ندارید، آب و هوا همواره خنک و دلچسب است. طبیعت زیبا، جاذبه‌های دیدنی تاریخی در کنار هم تفریحی تمام عیار برای شما رقم می‌زند. در سفر به این شهر از دیدن جنگل فندوق لو و سرعین هم غافل نشوید.

تابستان کجا سفر کنیم؟

ارومیه

ارومیه هم مانند تبریز و اردبیل تابستان‌های دلنشینی دارد و می‌توانید سفر دلنشینی را تجربه کنید. اگر ارومیه مقصد سفر شما در فصل تابستان بود پس حتما از دریاچه ارومیه هم که حد فاصل ارومیه و تبریز است، دیدن کنید.

همدان

شهر همدان که تاریخ و تمدن را در کنار طبیعت زیبا دارد، هم می‌تواند یکی از مقاصد سفرهای تابستانی باشد. از میدان گنج نامه دیدن کنید، به سمت غار علیصدر بروید و از این جاذبه طبیعی دیدن کنید و از تماشای آن حیرت زده شوید.

دماوند

یکی از شهرهای بسیار خوش آب و هوا برای سفر تابستانی، دماوند است. این شهر خوش آب و هوا نزدیک پایتخت بوده و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرار از گرمای تابستان باشد. حدودا 78 کیلومتر از تهران باید رانندگی کنید تا به دماوند برسید و از هوای خنک آن در فصل گرم تابستان لذت ببرید.

خرید تورهای داخلی و خارجی در فلای‌تودی

فصل تابستان، به دلیل گرمای زیاد هوا، سفر به شهرها و کشورهای خنک انتخابی انکارناپذیر است. در این مطلب سعی کردیم با معرفی بهترین شهرهای خوش آب وهوای ایران گزینه‌های مختلفی که برای سفر تابستانی پیش رو دارید را به شما معرفی کنیم. برای بسیاری از مسافران سفر با تور ایده آل است. از همین رو شما می‌توانید با خرید انواع تورهای داخلی و خارجی مانند تور استانبول، در فلای‌تودی به شهرها و کشورهای دیگر در فصول مختلف سال به راحتی و با هزینه‌ای مناسب سفر کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز