خبرگزاری کار ایران

آفرینک مسیری مهم در "نهضت تولید محتوا" است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۹۵۵

مهدی نیامنش گفت: می‌توان با پیوندی میان فناوری و فرهنگ، علاوه بر ایجاد محتوای سرگرم کننده و در عین حال آموزشی، در آینده کودکان و در نهایت آینده ایران سهم بسزایی را ایفا نمود.

به گزارش خبرنگاری اقتصادی ایلنا، مهدی نیامنش در نشست با رییس سازمان سینمایی کشور درباره فعالیت‌ها و افق پیش‌روی آفرینک در زمینه تولید محتوا گفت: در صورتی که بتوانیم با همکاری سایر نهادهای زیربط، بازار تولید محتوا را از طریق سامانه آفرینک با عرضه گسترده پوشش دهیم، می‌توانیم صنعت انیمیشن را در ایران به صورت کلیدی فعال کنیم تا در این صنعت رونق ایجاد شود.

با توجه به پیشرو بودن شرکت پیک‌آسا در حوزه فناوری، نیامنش تاکید کرد: این بار نیز می‌توان با پیوندی میان فناوری و فرهنگ، علاوه بر ایجاد محتوای سرگرم کننده و در عین حال آموزشی، در آینده کودکان و در نهایت آینده ایران سهم بسزایی را ایفا نمود.

آقای مهندس یزدانی، مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری نیز که در نشست حضور داشتند، توضیحات مبسوطی پیرامون حوزه انیمیشن و همکاریهای صمیمانه‌اشان با آفرینک ارائه دادند.

در ادامه آقای سجادی نیری، معاون فناوری‌های ارتباطات و مهندسی اجتماعی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، به مهم بودن بحث صنعت فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری در همکاری صمیمانه‌ای که با آفرینک دارد، درصدد ایجاد تغییر و تحولی خارج از چارچوب‌های سنتی گذشته است تا بتوان اتفاقات جدیدی را رقم بزند. سجادی نیری افزود که قصد دارند مجموعه‌های مختلف و پراکنده اما مرتبط به این حوزه را گرد هم بیاورند تا هدف ستاد معاونت علمی که گسترش و رونق حوزه انیمیشن است اتفاق بیفتد. سجادی نیری تاکید کرد که حضور آفرینک و شرکت‌های این چنینی فرصتی است در عرصه تولیدات که می‌توانند باری از دوش دولت در جهت اشتغال‌زایی و فرهنگ بردارند.

محمد مهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی کشور، ضمن تاکید بر توسعه بینارشته‌ای و فرارشته‌ای حوزه‌های گوناگون در جهان، به تغییرات عظیم دنیای امروز(انقلاب دیجیتال) اشاره و اظهار داشت:  انقلابی به مراتب مهیب و عظیم‌تر از انقلاب صنعتی در چند صده پیش اتفاق خواهد افتاد. "نهضت تولید محتوا" رویکردی است که رییس سازمان سینمایی کشور از آن به عنوان رسالت این‌زمانی تولید‌کننده‌هایی چون آفرینک و شرکت پیک‌آسا یاد کرد. ایشان مصلحت کشور را در گرو تقویت تولید‌کننده‌ها دانستند و حرکتی فعال‌تر و پویاتر از فراخوان‌ها را مد نظر داشتند تا آفرینک بتواند نه تنها از توانایی‌های موجود استفاده کند بلکه به آموزش تولید نیز بپردازد. با توجه به توصیه‌های رییس سازمان سینمایی، آفرینک می‌رود تا تولید‌کنندگان انیمیشنی خود را به وجود بیاورد به گونه‌ای که به قول آقای محمد مهدی حیدریان، کودکان ما خاطرات و نوستالژی‌هایشان را با ما بسازند نه دیگران.

مهدی نیامنش در انتها افزود: آفرینک، با توجه به رسالتی که بر دوش دارد با رویکرد توسعه تولیدات داخلی و کمک به تولید‌کنندگان انیمیشن، سرگرم‌آموزی را با تولید محتوای خلاق و پالایش شده توسعه خواهد داد و در این راستا از همه فعالان حوزه انیمیشن و حتی استعدادهای شاید کشف نشده یاری می‌گیرد تا بتواند کاراکترهای موفقی چون کلاه قرمزی و سایر کاراکترهای محبوب شناخته شده، خلق کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز