خبرگزاری کار ایران

نکات ضروری که باید پیش از انتخاب ماشین لباسشویی بدانید

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۷۴۸

اگر شما هم به دنبال خرید ماشین لباسشویی باشید و بخواهید یک مدل مناسب را انتخاب کنید، با اصطلاحات و عباراتی مواجه می‌شوید که ممکن است معنای همه آنها را ندانید. بعضی از این اصطلاحات توصیف کننده ویژگی‌های اصلی و رایج در میان ماشین لباسشویی‌ها هستند که بیشتر شناخته شده و آشنا هستند اما در مورد اصطلاحات حرفه‌ای یا جدیدتر لازم است زمان بیشتری برای دانستن و تحقیق در مورد آنها صرف کنیم.

 در این نوشتار چند ویژگی‌ جدید و جالب ماشین‌ لباسشویی  که سازندگان مختلف در تبلیغات خود استفاده می کنند را با هم مرورو می‌کنیم تا کار انتخاب ماشین لباسشویی مناسب تا حد زیادی راحت‌تر شود. ضمن اینکه همواره می توانید برای انتخاب و خرید اینترنتی ماشین لباسشویی به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید و بهترین ماشین لباسشویی را انتخاب کرده و در محل تحویل بگیرید.

ماشین لباسشویی تسمه‌ای: ماشین‌های لباسشویی قدیمی‌تر دارای موتور تسمه‌ای هستند یعنی نیروی موتور آنها به وسیله یک تسمه به دیگ شستشو منتقل می‌شود . انتقال نیرو از تسمه می‌تواند باعث لرزش و ایجاد صدای بیشتر شود و محدودیت‌هایی در تعداد دور شستشو و خشک کن ایجاد می‌کند، همچنین مصرف برق هم در این نوع موتور بیشتر است و امکان پارگی تسمه در صورت استفاده ناصحیح وجود دارد. اما در عوض هزینه تعویض تسمه زیاد نیست و به طور کلی  قیمت لباسشویی‌ تسمه‌ای ارزان‌تر از مدل بدون تسمه است.

نکات ضروری که باید پیش از انتخاب ماشین لباسشویی بدانید

ماشین لباسشویی بدون تسمه: موتور Direct Drive یا بدون تسمه  مستقیما به دیگ شستشو متصل شده و آن را حرکت می‌دهد. در موتورهای دایرکت درایو قطعات داخلی اصطکاک کمتری دارند و به این ترتیب دوام قطعات بیشتر است. مزیت اصلی موتورهای بدون تسمه تولید صدا و لرزش کمتر در حین کارکرد لباس‌شویی است که معضلی اساسی در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین لباس‌شویی محسوب می‌شد. به علاوه با کمترشدن قطعات داخلی لباس‌شویی، مصرف انرژی دستگاه هم کمتر می‌شود و در نتیجه کارکرد آن بهینه‌تر است.  

ماشین لباسشویی حباب ساز :

فناوری حباب ساز ecobubble™ ماشین لباسشویی سامسونگ و ال ‌جی قبل از آغاز چرخه شستشو ، آب و شوینده رو با هوا ترکیب کرده و حباب می‌سازد و این حباب ها که طبق فرمولی ویژه ایجاد می‌شوند ، سریع تر از مواد شوینده متداول به بافت لباس نفوذ می کند ، بنابراین برای انجام فرایند شستشو مصرف آب کمتری دارد. وقتی که ژنراتور حباب ساز به داخل اب دیگ لباسشویی حباب های هوارا وارد میکند، حباب های هوا در فشار آب و لباس‌های داخل دیگ لباسشویی به دفعات زیاد منبسط و منقبض می‌شوند واین حالت انبساط و انقباض فنر وار حباب های هوا باعث ضربات ممتد و کوچک به الیاف لباس شده و این باعث جداشدن لکه های چربی و کثیفی از پارچه ها می‌شوند.

تکنولوژی بخار TrueSteam: استفاده از مواد شوینده‌ و ترکیبات شیمیایی می‌تواند برای افراد حساس، نوزادان و کودکان ایجاد آلرژی کند. شست‌وشوی با بخار راه‌حلی کاربردی برای رفع مواد آلرژی‌زا از سطح البسه است که در این دستگاه هم از آن استفاده شده است.

ال‌ جی در لباس‌شویی‌های پیشرفته‌تر خود از فناوری بخار TrueSteam استفاده کرده که می‌تواند مواد حساسیت ‌زا را تا 99.9 درصد از بین ببرد. به این ترتیب با نفوذ جریان قوی بخار به بافت پارچه، آلودگی و مواد آلرژی‌زا تقریبا به طور کامل حذف می‌شوند. کار با بخار این مزیت را دارد که چروک بسیار کمتری روی لباس‎‌ها ایجاد می‎‌کند و موجب نرمی آن‌ها هم می‌شود.

نکات ضروری که باید پیش از انتخاب ماشین لباسشویی بدانید

اضافه‌کردن لباس در حین کار: ویژگی افزودن لباس قابلیت پرطرفداری است که برای حل این مساله در بعضی مدل‌های پیشرفته‌تر به کار می‌رود. با وجود این امکان دیگران نگرانی از بابت لباس‌های جامانده نخواهید داشت و با توقف عملکرد دستگاه و افزودن لباس جامانده همه‌چیز به ختم به خیر خواهد شد. کافی است با فشردن یک دکمه‌ عملکرد دستگاه را متوقف کرده و لباس جامانده را پیش دوستان دیگرش بگذارید.

پیش شست وشو (Pre-wash)

با این برنامه، لباس‌های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست وشو با دمای پایین شسته می‌شوند.

کارکرد نیمه پر (Half Load)

با این قابلیت می‌توانید هنگامی که کار شست وشو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز