خبرگزاری کار ایران

طعم یک خواب راحت با یک تشک خوب

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۴۶

آیا به محض رفتن به تخت به راحتی می خوابید یا ساعت ها غلت می زنید؟ تنها شما نیستید و شمار زیادی از مردم در سراسر جهان، درگیر بی خوابی های شبانه هستند. اختلال خواب اغلب در اثر استرس ایجاد می شود و از آن جا که حدود یک سوم عمر خود را خواب هستید، بهتر است برای تغییر این وضعیت اتاق خواب خود را تا حد ممکن به مکان راحتی تبدیل کنید. نیمی از فرآیند فراهم کردن یک محیط کامل برای خواب، داشتن یک تشک مناسب است.

به گزارش ایلنا، برای خوابیدن خوب، تشک خوب نیاز داریم. وقت آن است که یک تشک جدید بخرید اگر:

- دست و شانه هایتان در طول شب خواب می روند.

- با گرفتگی، کوفتگی یا درد عضلات از خواب بیدار می شوید اما این درد در طول روز از بین می رود.

- در تشک نشانه های قابل توجهی از سایش و پاره شدن و شکستن یا گود رفتگی وجود دارد.

- تشک شما بیش از 10 سال سن دارد.

- مهم نیست که دمای اتاق چقدر است، به نظر می رسد که همیشه تشک شما خیلی گرم است.

- هنگامی که روی آن حرکت می کنید خیلی سروصدا تولید می کند.

- اندازه تشک فعلی برای شما مناسب نیست و نیاز به یکی بزرگتر دارید.

راهنمای خرید تشک خوب با تکنولوژی بالا

امروزه تشک های متنوعی با تکنولوژی بالا برای حل مسائل رایج در هنگام خواب تنظیم شده اند. این نوشتار، شما را با دنیای تشک ها آشنا می کند.

تشک طبی تمام اسفنجی/ تمام فومی

در تمامی تشک ها اسفنج یکی از لایه های اصلی استفاده شده است اما مشخصه تشک های اسفنجی استفاده از اسفنج به عنوان اصلی ترین بخش تشک است. تشک های مدیکال بدون فنر هستند و خاصیت طبی دارند. اگر روی زمین خوابیدن را ترجیح می دهید یا کمر درد دارید، خرید یک تشک سفت و طبی بدون فنر که با وزن و میزان درد شما متناسب باشد، مناسبت تر است. تشک طبی از نوع فومی، ارزان تر، سبک وزن تر است اما عمر نسبتاً کوتاهی دارد. تشک های طبی از نوع اسفنجی، نرم تر و باکیفیت تر هستند که بر اساس نوع اسفنج به کار رفته در آن ها، قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. یادتان باشد که یک تشک طبی باید سطحی صاف و سفت و غیرقابل انعطاف داشته باشد و به اندازه تشک های کلاسیک نرم نباشد.

تشک مموری فوم

تشک های مموری فوم با لایه ای از فوم هوشمند که به حرارت بدن حساس است پوشانده شده اند. اسفنجی که حافظه دارد و  به تناسب دما و وزن هر ناحیه، شکل بدن را به خود می گیرد و با پوشش دهی پستی و  بلندی های بدن، فشار را روی مفاصلی که درد می کنند کاهش می دهد. خوابیدن روی آن، احساس بسیار متفاوتی دارد. با وجود این که تصور خوابیدن روی چنین تشکی جالب به نظر می رسد اما باید بدانید که مموری فوم ها مناسب همه نیستند. افراد زیادی علاقمند هستند یکی از آن ها را داشته باشند و مموری فوم را راحت ترین تشک می دانند اما بسیاری معتقدند که این تشک ها چون گردش هوای اطراف بدن را کاهش می دهند بسیار گرم هستند. شاید به همین دلیل است که  در برخی از مدل های جدیدتر مموری فوم ها مانند تشک رویا سری اولترا، این امکان وجود دارد که اگر نیازی به لایه مموری فوم احساس نکردید می توانید آن را جدا کنید.

تشک های با سازه فنر منفصل پاکت اسپرینگ

نسل جدید سیستم فنر در تشک های جدید، تشک های با فنر منفصل هستند که یک قابلیت خاص دارند. این تشک ها دارای فنرهای جدا هستند که هر کدام داخل یک پاکت قرار می گیرند. این طراحی خاص باعث می شود که هر فنر به میزان فشاری که از طرف قسمت های مختلف بدن به آن وارد می شود حالت پذیری بهتری داشته  و بر اساس اندام و وزن هر شخص فرم مخصوص بدن او را بگیرد. همچنین جدا عمل کردن فنرها باعث می شود ارتعاش ناشی از غلت زدن فرد به تمام تشک منتقل نشود. این مزیت به خصوص در تشک های دو نفره باعث می شود که غلت زدن های متناوب یک نفر در طول شب، توسط فرد کناری احساس نشود چون همه جای تشک تکان نمی خورد که این امر باعث تجربه خوابی راحت و شیرین در تشک های دو نفره خواهد بود.

طعم یک خواب راحت با یک تشک خوب

تشک فنری

تشک های فنری به لحاظ راحتی از پرطرفدارترین انواع تشک هستند. این تشک ها برای کودکان یا افراد با وزن کمتر مناسب تر هستند.

تشک های طبی - فنری

تشک های طبی فنری، تشک هایی نه زیاد نرم و نه زیاد سفت با حالت ارتجاعی کم هستند که وزن بدن را در تمام سطوح تشک پخش می کنند. بهتر است تشک به اندازه ای سفت باشد که ستون مهره ها همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده دارند را داشته باشند و به اندازه ای نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا نکند. برای خرید یک تشک طبی و فنری با امکانات بیشتر باید به سراغ مموری فوم ها یا فنر های منفصل بروید. اگر وزنی  مابین 60 تا 70 کیلوگرم دارید یا می خواهید از عوارض کمر درد جلوگیری کنید این مدل، انتخاب مناسبی است. .

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تشک جدیدی را خریداری کرده‌اند، خواب بهتری را تجربه می‌کنند. پس شما هم از آخرین و بزرگترین فن آوری ها برای ارتقای سلامتی خود بهره ببرید. ما در فروشگاه اینترنتی زنبیل هستیم تا بتوانیم همه چیزهایی که برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه لازم است بدانید را درک و به شما ارائه دهیم، بیایید شروع کنیم...

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز