خبرگزاری کار ایران

همه چیز به فرمان شما

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۰۸۴

اواخر بهمن ماه 1396 سمینار تخصصی"اینترنت اشیا" در تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  این نمایشگاه، هوشمند‌سازی هر آنچه که امروز به صورت سنتی با آن سرو کار داریم را به سمت اجرایی شدن بیشتر سوق داد. با مدیران شرکت پیام‌افزار پیک‌آسا که متناسب با فعالیت‌های خود در حوزه فناوری و با محوریت دانش‌بنیان بودنش، در این نمایشگاه حضور داشت گفتگویی شکل گرفت.

مجید صفاریان‌زاده یکی از مدیران توسعه شرکت پیک‌آسا، (برگزار‌کننده سمینار IOT شرکت پیک‌آسا) در این‌باره می‌گوید: "مجموعه طیف که چند سالی هست متولی برگزاری همایش و نمایشگاه IOT شده، هر ساله با هدف مشخصی اقدام به برگزاری این همایش می‌کند. هدف سال اول همایش آشنایی با مباحث IOT بود هدف سال دوم شناخت فرصتهایی بود که IOT در ایران می‌تواند ایجاد کند و هدف سال سوم (امسال) ارائه پایلوتهایی از پروژه‌های تعریف شده در حوزه IOT در ایران بود و هدف سال چهارم (سال 97) تجاری‌سازی پروژه‌ها و راهکارهای ارائه شده IOT در ایران خواهد بود. بر اساس همین اهداف،  مباحث مطرح شده در این همایش با همین نگاه ارایه شد و بیشتر شرکت کنندگان در نمایشگاه جانبی به منظور ارائه پروژه‌های پایلوت خود و جذب سرمایه‌گذار خصوصی یا حمایتهای دولتی حضور داشتند. صفاریان زاده افزود که" حضور ما در این همایش با هدف ارائه اولیه از پروژه‌ای بود که در حوزه IOT تعریف کرده‌ایم و گرفتن بازخورد شرکای تجاری جهت ارتقا کیفی سرویس در مرحله بهره‌برداری که در سال آینده خواهد بود".

در ادامه از دکتر مهدی نیامنش، مدیر عامل شرکت پیک‌آسا خواستیم از "اینترنت اشیا" بیشتر برایمان بگوید و اینکه به چه کارمان خواهد آمد؟ "الان به اطرافتان نگاه کنید، چه چیزهایی می‌بینید: در، کمد، مبل، تختخواب، بالش، یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، فرش، میز، صندلی، پریز، ساعت، ظرف، و ... به زودی اینها به فرمان شما در میایند!

نیامنش افزود: اکثر اشیاء در کمتر از 5سال آینده به کمک فناوری اینترنت اشیاء به فرمان شما گوش می‌دهند؛ این اشیاء به هم وصل می‌شوند و هوشمند می‌شوند! این اشیاء، نیازهای شما را تشخیص می‌دهند، مطابق میل شما رفتار می‌کنند. کلی داده تولید می‌کنند، و با این داده‌ها، همه چیز هوشمندتر و قابل پیش‌بینی می‌شود. شما دوست دارید به یک میز، چه فرامینی بدهید؟ دوست دارید یک آینه، برای شما چه کارهایی بکند؟ انتظارتان از یک یخچال چیست؟ از یک جارو چه انتظاری دارید؟"

- آیا واقعاً فاز اجرایی فناوری اینترنت اشیا در چند سال آینده کمی دور از واقعیت نیست؟ 

- "این روزها فکر کردن به پاسخ سوالات بالا، توهم و خیالپردازی دیگر نیست! انواع پاسخهای ابتکاری به سوالات بالا، کسب و کارهای متفاوتی را در آینده شکل می‌دهند و بهترین پاسخها، استارتاپهای بزرگی را متولد می‌کنند. بنظر می‌رسد، کسب و کارهای آینده، بیشتر بر پایه نوآوری برای مرتفع کردن نیازهای ساده انسانها هستند. استارتاپهای مبتنی بر اینترنت اشیاء در ایران شروع به فعالیت کرده‌اند و در چندسال آینده، کلی استارتاپ جدید در این حوزه خواهیم دید. در کنگره جهانی موبایل 2018، اینترنت اشیاء یکی از محورهای اصلی و اساسی بود. تمام پیش‌بینی‌ها از وقوع اینترنت اشیاء تا سال 2020 خبر می‌دهند؛ حجم زیاد مطالب و نوشته‌ها و نمایشگاه‌ها در این خصوص البته نه تنها پشتیبان این مساله هست، گاهی حتی نشان می‌دهد که ممکن است اتفاق از آنچه پیش‌بینی شده زودتر هم بیفتد. شرکت پیک‌آسا نیز به صورت کاملاً جدی و حرفه‌ای در حوزه فناوری IOT از سالها پیش شروع به کارکرده و در سال آینده قدم‌های مهمی را در جهت بهره‌برداری از آن برخواهد داشت."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز