خبرگزاری کار ایران

نوروز امسال را با سفر به تاریخ و طبیعت خاطره ساز کنید

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۳۰

یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری ایرانی‌ها، کشور ترکیه است. سالانه گردشگران زیادی به دلیل منظره‌های بی‌نظیر و امکانات تفریحی توریستی بسیار زیاد به ترکیه سفر می‌کنند.

ایلنا؛ در این میان، آنتالیا نیز مقصدی مناسب برای کسانی است که نیازمند آرامش در کنار ساحل دریای مدیترانه هستند. در اینجا قصد داریم که شما را با نحوه سفر به این شهر زیبا آشنا کنیم که پیش از رزرو هتل آنتالیا و خرید بلیط هواپیما برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

راه های سفر به آنتالیا

سفر با هواپیما روشی مناسب و ایده‌آل برای سفر به آنتالیا است. همچنین رزرو هتل خارجی با کارت شتاب نیز می‌تواند شرایط سفر مطمئنی را فراهم کند. فرودگاه آنتالیا در فاصله 10 کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است ولی برای پروازهای ایرانی اجازه فرود ندارند و هواپیماهای ایرانی باید در فرودگاه اسپارتا که 3 ساعت تا آنتالیا فاصله دارد، فرود بیایند.

پس از فرود می توانید از طریق تاکسی‌های موجود در فرودگاه به هتل مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

دیدنی های آنتالیا

منار شیار

این منار در قرن سیزدهم میلادی به دستور سلطان کیقباد بنا گذاشته شد و یکی از بناهای مشهور و دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. این اثر تاریخی که امروزه به سمبل آنتالیا تبدیل شده است، در قدیم یک کلیسا بوده که اکنون به عنوان مسجد از آن یاد می‌شود.

هیرا پلیس و پاموکاله

این منطقه یک شهر باستانی است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در اینجا می توانید شاهد یکی از جاذبه‌های طبیعی آنتالیا باشید، چشمه‌های پلکانی آب شور پاموکاله که شباهت بسیار زیادی به باداب سورت مازندران دارد نیز از جمله یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

پرگه

پرگه در سال 1500 میلادی، پیش از سکونت یونانی‌ها واقع شده که امروزه تنها خرابه‌ای از یک تئاتر و خیابان‌هایی با ستون‌های بزرگ رومی باقی مانده است.

پارک آبی و دلفین های تروی

این پارک آبی نیز یکی از جاذبه‌های مدرن آنتالیا به شمار می‌رود. با سفر به آنتالیا و شنا در این پارک آبی می‌توانید لذت آبتنی با سرسره‌های آبی را تجربه کرده و با دلفین‌ها شنا کنید.

تونک تپه

این مکان مخصوص کسانی است که اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند، با گشت و گذار در این منطقه و بالا رفتن از تونک تپه می‌توانید منظره شگفت انگیز آنتالیا را ببینید.

رستوران ‌ها و کافه‌ ها

آنتالیا کافه‌ها و رستوران‌های بسیار مشهوری دارد که می‌توانید پس از گشت و گذار در این شهر بسیار زیبا، در یکی از این کافه‌ها به استراحت بنشینید و از خوراکی‌های ترکی و بین‌المللی لذت ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز