خبرگزاری کار ایران

بهترین تلویزیون برای فوتبالی‌های متعصب

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۱۴

نمی گوییم که خرید تلویزیون 4K اشتباه است اما اگر نمی خواهید میلیون ها تومان برای یک تلویزیون هزینه کنید، خوب است بدانید که از طرفی قیمت تلویزیون های 4K در حال کاهش است و از طرف دیگر هنوز زمان زیادی برای خارج شدن تلویزیون های HD و FULLHD از رقابت باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، آیا یک فوتبالی متعصب هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است حتماً برای آغاز جام جهانی فوتبال لحظه شماری می کنید. اگر می توانید از نزدیک مسابقات را ببینید که چه بهتر اما اگر نمی توانید خوب است تلویزیونی داشته باشید که بتواند به شما احساس حضور در ورزشگاه و تجربه متفاوتی از تماشای تلویزیون بدهد.

این مطلب یک ماجراجویی آموزشی است و علاوه بر این که نکات مفیدی درباره تلویزیون ها بازگو می کند، به خصوصیات لازم یک تلویزیون مناسب برای تماشای مسابقات ورزشی نیز اشاره ای دارد. هنوز برای خرید یا تعویض تلویزیون خود فرصت دارید.

آیا باید تلویزیون بزرگ تر بخرم؟

قطعاً اگر دوست دارید احساس کنید در استادیوم هستید، باید مسابقات را در تلویزیونی با سایز بزرگ ببینید. بهترین کیفیت تصویر و بسیاری از ویژگی های دیگر روی پنل های سایز بزرگ بهتر کار می کنند. مناسب ترین تلویزیون برای تماشای فوتبال بین 50 تا 60 اینچ است، با این حال اندازه اتاق و فاصله خود از تلویزیون را در نظر بگیرید و سراغ یک تلویزیون بیش از حد بزرگ نروید، تلویزیون سونی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

LCD یا LED ؟

هیچ کدام ... ! اگر قیمت، یک مساله جدی برای شما نیست، باید بگوییم که تلویزیون های LCD/LED در مقوله تجربه تماشای فوتبال حرفی برای گفتن در مقابل OLED ها ندارند.

تکنولوژی OLED مهم ترین پیشرفت در صنعت تلویزیون طی چند دهه اخیر است. این نمایشگرها زمان پاسخ دهی به مراتب سریع تری در مقایسه با LCD ها دارند، بنابراین حرکات سریع را به خوبی نمایش می دهند و برای تماشای مسابقات ورزشی عالی هستند. زمان پاسخ دهی بسیار سریع باعث می شود تا مواردی مانند تیره و مات شدن صحنه در تصاویر سریع وجود نداشته باشد. در حال حاضر بیشترین و بهترین تلویزیون های OLED بازار به تلویزیون ال جی اختصاص دارند.

بهترین تلویزیون برای فوتبالی‌های متعصب

برای تلویزیون 4K هزینه نکنید

 یکی از مباحث مهم درباره تلویزیون ها میزان رزولوشن آن ها است، رزولوشن همان تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایشگر است. پیکسل های بیشتر جزییات بیشتری هم به بیننده نمایش می دهند. اصطلاحاتی مانند SD، HD، FULL HD و ... این ویژگی را  توصیف می کنند. پایین ترین رده تلویزیون ها، کیفیت SD داشتند و پس از آن تلویزیون های HD با چندین برابر کیفیت تصویر بالاتر، کانون رقابت برندها شدند. در چند سال اخیر شاهد عرضه تلویزیون های FHD بودیم که کیفیت تصویر آن در مقایسه با HD بسیار قابل توجه تر است. اما حالا دیگر تمام اچ دی هم برای ما کافی نیست، وضوح تلویزیون های 4K از لحاظ عددی 4 برابر رزولوشن یک تلویزیون استاندارد FULL HD است. مشخصاً تصویر 4K وضوح بیشتری دارد اما نباید فریب اعداد بزرگ تر را بخورید چون چشم انسان در حالت عادی قادر نیست 4K را کاملاً تشخیص دهد مگر اینکه از فاصله نزدیک به تماشای تلویزیون بنشینید.

البته نمی گوییم که خرید تلویزیون 4K اشتباه است اما اگر نمی خواهید میلیون ها تومان برای یک تلویزیون هزینه کنید، خوب است بدانید که از طرفی قیمت تلویزیون های 4K در حال کاهش است و از طرف دیگر هنوز زمان زیادی برای خارج شدن تلویزیون های HD و FULLHD از رقابت باقی مانده است. تلویزیون های بسیار خوش ساخت FHD زیادی در بازار وجود دارد که مقرون به صرفه ترند و تماشای فوتبال و مسابقات ورزشی را به همان اندازه هیجان انگیز خواهد کرد از آن جمله می توان به تلویزیون ال ای دی سامسونگ و سونی اشاره کرد.

یک تماشاچی خستگی ناپذیر

اگر زمان زیادی را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهید و نمی خواهید حتی یک مسابقه را از دست بدهید باید تلویزیونی انتخاب کنید که چشم شما را خسته نکند. تلویزیونی که همزمان با انجام کارهای دیگر از هر گوشه اتاق که به آن نگاه می کنید، تصویر خوبی ارائه دهد. یکی از ویژگی های کلیدی برای این منظور زاویه دید گسترده است. هرچه زاویه دید تلویزیون بالاتر باشد به طور معمول تصویری با کیفیت بهتر از تلویزیون می بینید. یک تلویزیون با زاویه دید 178 درجه یا 89 درجه از هر طرف، یک انتخاب استاندارد است.

تنها صداست که می ماند

صداهای ناشی از مسابقات ورزشی یا جمعیت حاضر با تمام جزئیات آن به نحو زیادی می تواند مشارکت شما را در رویداد ورزشی افزایش دهد. طراحی نازک تلویزیون های امروز باعث شده که تولید قدرت واقعی محدوده صوتی کاهش پیدا کند. اگر شما هم با صدای تلویزیون خود، این مشکل را دارید تا وقت دارید حتماً یک ساندبار به سیستم تصویری خود اضافه کنید. صدای بلند و با کیفیت تلویزیون به شما کمک می کند احساس کنید در استادیوم حضور دارید.

قیمت تلویزیون هم جزو فاکتورهای اصلی در خرید این محصول است. اگر فکر می کنید که به یک تلویزیون جدید نیاز دارید، همه انواع تلویزیون ها در اندازه های مختلف در فروشگاه اینترنتی زنبیل در دسترس هستند و برای خرید یا اطلاع از جزئیات و امکانات بیشتر فقط یک کلیک فاصله دارید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز