خبرگزاری کار ایران

سالم ترین و سریع ترین روش های درمان سرما خوردگی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۵۹

یک دستگاه مرطوب کننده هوا در خانه علاوه بر این که احتمال سرماخوردگی را تا حد زیادی پایین می آورد، بسیاری از علائم سرماخوردگی مانند سرفه های مزمن، خشکی پوست، عطسه و ... را هم کاهش داده و روند بهبودی را سرعت می بخشد.

به گزارش ایلنا، از سرما خوردگی متنفرم، هیچ وقت موقع مناسبی را انتخاب نمی کند و  علائم آن همراه با دنیایی از مصیبت همراه است: تب و سرفه، گلو درد، گرفتگی و آبریزش بینی، بدن درد و ...

بهترین دوای سرماخوردگی آنتی بیوتیک نیست. خبر خوب این که راه هایی وجود دارد که می توانید سریع تر از دست آن خلاص شوید و احساس بهتری داشته باشید.

بخور دهید

مرطوب بودن هوا مرز بین سرما خوردن و سالم ماندن به ویژه در زمستان است. در محیط هایی با رطوبت کم به طور قابل توجهی ویروس هایی که موجب سرماخوردگی می شوند، افزایش می یابند و احتمال بیشتری وجود دارد که از طریق سرفه انتقال پیدا کنند. یک دستگاه مرطوب کننده هوا در خانه علاوه بر این که احتمال سرماخوردگی را تا حد زیادی پایین می آورد، بسیاری از علائم سرماخوردگی مانند سرفه های مزمن، خشکی پوست، عطسه و ... را هم کاهش داده و روند بهبودی را سرعت می بخشد. همچنین زمانی باعث می شود با گلو و تنفس نرم تر و راحت تر از خواب بیدار شوید، می توانید با اضافه کردن اسانس های معطر و مفید مانند اسطوخودوس، روند درمانی را تکمیل کنید.

ویتامین سی بنوشید

نوشیدن، بدن را تمیز می کند و عفونت ها را دفع می کند. هنگام سرماخوردگی از دستگاه آبمیوه گیری خود جدا نشوید، از نوشیدنی های کافئین دار دور بمانید زیرا این نوشیدنی ها به جای آبرسانی، آب بدن شما را کم می کنند. مصرف نوشیدنی های طبیعی به شما در کشتن عفونت ها کمک می کنند و باعث بهبود حجم ویتامین و مواد معدنی در بدن می شوند. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که مایعات به اندازه کافی نوشیده اید یا نه، به رنگ ادرار خود توجه کنید که باید زرد کم رنگ یا تقریباً بدون رنگ باشد.

سالم ترین و سریع ترین روش های درمان سرما خوردگی

معجون های جادویی

برخی مواد وجود دارند که هر ترکیبی از آن ها بسازید، به یک معجون معجزه آسا می رسید که کمک زیادی به تسریع روند بهبود شما خواهند کرد. عسل، لیمو، زنجبیل، آویشن، سیر و ... از این دسته هستند. دم نوش هایی مثل ترکیب عسل و آبلیمو، آویشن و نعنا، دم کرده زنجبیل و چای سیر، پونه و آویشن و ... از این دست دم نوش های محبوب و جادویی هستند.  

گرمای هوشمند

اغلب هنگام سرماخوردگی دمای بدن نا متعادلی دارید. یک لحظه به پتو می چسبیم و یک لحظه تحمل آن را نداریم. چاره ای هم نداریم یا باید توسط وسایل گرمایشی یک کوره در اتاق بسازیم یا وزن یک پتوی سنگین را تحمل کنیم اما در هر دو صورت باز هم نتیجه مطلوب نداریم، چاره کار استفاده از پتو یا تشک برقی است. یک بستر راحت با گرمای یکنواخت و ملایم در طول شب که به سرعت و به اندازه دلخواه گرم می شود و قابلیت تنظیم دما در حالت های مختلف وجود دارد و نیاز به تحمل وزن اضافی پتو هم نیست. اگر بدن درد دارید، گرمای حاصل از آن در تسکین آن موثر خواهد بود. برخی از نمونه های جدید بازار مانند پتو برقی بیورر به واسطه پوشش ضد آلرژی خود حفاظت از سلامت حساس ترین پوست ها را تضمین می کند.

خوب بخوابید

علت اصلی سرماخوردگی ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شماست، بنابراین با استراحت کافی اجازه دهید که بدنتان دوباره انرژی لازم را به دست آورد. استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما و توانایی آن برای مبارزه با ویروس ها افزایش یابد. علاوه بر 8 ساعت خواب شب، در طول روز حتماً چند خواب کوتاه داشته باشید.

مصرف آنتی بیوتیک در ایران 16 برابر استاندارد جهانی است، مصرف زیاد آن ها به میکروب ها یاد می دهد که چگونه مقاوم شوند و این مقاومت از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد. بنابراین دفعه بعد که به بیماری سرماخوردگی دچار شدید قبل از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، راه های دیگر را برای اینکه احساس بهتری داشته باشید، امتحان کنید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز