خبرگزاری کار ایران

اینها را بدانید تا به عسل طبیعی ایمان بیاورید

کد خبر : ۶۱۶۲۰۱

عسل حاصل یک کار تیمی بزرگ است و تلاشی که صرف تهیه آن می شود یک تلاش معمولی نیست، برای تهیه یک پوند عسل تقریباً 60 هزار زنبور عسل تلاش می کنند به همین دلیل می گویند عسل یک موهبت است که طبیعت به انسان می دهد.

ایلنا؛ عسل یک خوراکی شگفت انگیز و جادویی است که طرفداران طب سنتی و جدید هر دو بر پرفایده بودن آن توافق دارند.

 

هر ماه، ماه عسل است

در کل کره خاکی و در تمام دوره های تاریخی از آن به عنوان یک درمان کننده استفاده می‌کردند. از درمان انواع بیماری تا استفاده در خدمات زیبایی، کاربرد عسل طبیعی محدوده وسیعی را شامل می‌شود.

ارسطو از آن نام برده، بقراط و ابوعلی سینا نسخه هایی بر پایه عسل تجویز کرده اند حتی سلیمان نبی به پسرش آن را توصیه کرده است و تا به امروز عسل هم چنان کانون توجه بسیاری از تحقیقات علمی در جوامع پزشکی است. بنابراین زمان آن رسیده که این موهبت طبیعت را مورد بازنگری قرار دهید تا تنها یک گزینه برای صرف صبحانه روی میز نباشد. آشنایی با برخی خواص شگفت انگیز آن شاید در ایجاد فصل جدیدی در روابط عسلی شما اثر گذار باشد.

رسپی های جدید

اگر گشت و گذاری در اینترنت و منوهای غذای سفارشی بزنید، دستورات غذایی مختلفی پیدا می کنید که از عسل در مواد اولیه آن ها استفاده می شود مثلاً مرغ گریل شده عسلی، املت عسل با پنیر فتا و ... . با استفاده از عسل در غذاها می توانید به تقویت سلامت خانواده بپردازید و به روش سالم تری آشپزی کنید.

بهترین جایگزین برای شکر

در رسپی بسیاری از دسرها، شیرینی ها، بستنی ها و .... می توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید. عسل هم حاوی قند است اما بر خلاف شکر، شامل ویتامین ها و مواد معدنی مفید نیز می شود. فرنی و انواع شیرینی با عسل لذیذ تر و سبک تر می شوند. با کم کردن شکر و استفاده از عسل به جای آن، شیرینی یا بستنی سالم تر، مقوی تر و البته رژیمی تر است.

رژیم خوشمزه و شیرین

اکثر فواید عسل برای لاغری و برنامه های کاهش وزن کاربرد دارند. اگر سعی در کاهش وزن دارید، عسل برای لاغری می تواند بسیار کارآمد باشد. عسل حاوی قند فروکتوز است که علاوه بر تقویت بنیه، خاصیت چربی سوزی نیز دارد. معجون عسل و سرکه سیب از معروف ترین و بهترین رژیم های کاهش وزن است.

خواب های خوب ببینید

انگبین با ترشح هورمون سروتونین در مغز، باعث ایجاد آرامش اعصاب می شود و به همین علت است که در برطرف کردن بی خوابی نقش دارد. با خوردن یک قاشق عسل به صورت شربت یا با به صورت ترکیبی با موادی مثل سیاه دانه، می توانید بی خوابی های شبانه را درمان کنید.

بهترین نوشیدنی ها

از سازگاری بی حد و مرز انگبین استفاده کنید. با ترکیب عسل با انواع خوراکی ها و عرقیجات، شربت های سالم و خوشمزه درست کنید و مهمانان خود را با طعم های تر و تازه غافلگیر کنید. شربت هایی مانند عسل و زعفران، عسل و گلاب، عسل و دارچین، عسل و آویشن، عسل و عرق بیدمشک، عسل و خاکشیر و ... یک جایگزین خوب برای چای یا شربت های اسانس دار هستند.

ماسک صورت

شادابی و تمیزی که عسل بر روی پوست صورت باقی می گذارد با وجود چسبناک بودنش، آن را به یک ماده پایه در طیف وسیعی از ماسک های صورت خانگی و طبیعی تبدیل کرده است.

عسل به دلیل خاصیت حفظ رطوبت در خود اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد. استفاده از ماسک عسل نیز از روش های محبوب برای درمان خانگی آکنه است. آکنه را با عسل و بدون نیاز به تحمل قرص های تلخ یا استعمال لوسیون هایی که جز عطر و رنگ مصنوعی چیز دیگری ندارند، درمان کنید.

اینها را بدانید تا به عسل طبیعی ایمان بیاورید

دوای سوختگی

عسل را روی خراش های پوستی، زخم، سوختگی، زخم های بالینی بمالید تا به سرعت آن ها را التیام بخشد. عسل طبیعی به مقاومت بدن در برابر عفونت و ترمیم بافت ها کمک می کند که موجب تسریع سرعت ترمیم زخم می گردد.

بهترین راه درمان سرفه و سرماخوردگی

مصرف آنتی بیوتیک در ایران چندین برابر استاندارهای جهانی است. این بار که سرما خوردید یا سرفه های شدید داشتید، به جای قفسه داروها سراغ شیشه عسل بروید. از مخلوط کردن عسل با سایر داروهای گیاهی یا میوه های طبیعی یک روش درمانی طبیعی و موثر برای درمان سرفه های خشک و سرماخوردگی بسازید. عسل نرم کننده گلو است و خواص آنتی اکسیدانی دارد که می توانید تنها یا به صورت ترکیباتی از جمله عسل و پیاز، عسل و موز، عسل و فلفل، عسل و آویشن و عسل و لیمو و ... استفاده کنید.

نوشیدنی انرژی زا

از مهم ترین کاربردهای عسل، انرژی زایی بی درنگ آن است. در عسل مولکول های قند به ویژه گلوکز و فراکتوز بر خلاف شکر سفید، از یکدیگر جدا هستند و به این ترتیب گلوگز نقش منبع انرژی‌زا را به عهده دارد. هم چنین عسل حاوی مقادیر کمی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می‌باشد.

عسل حاصل یک کار تیمی بزرگ است و تلاشی که صرف تهیه آن می شود یک تلاش معمولی نیست، برای تهیه یک پوند عسل تقریبا 60 هزار زنبور عسل تلاش می‌کنند، به همین دلیل می‌گویند عسل یک موهبت است که طبیعت به انسان می‌دهد. عسل به خاطر خواص درمانی و البته طبیعی خود قلب های زیادی را ربوده است، امیدواریم با این نوشته قلب شما را هم تصاحب کرده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز