خبرگزاری کار ایران

فر کانوکشن دار و سبک جدیدی از پخت و پز

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۸۰

این فرها در مقایسه با قیمت فر گازی، گران‌تر هستند اما از آن جا که در فر با قابلیت Convection Fan مواد غذایی سریع تر و با دمای پایین تری آماده می شوند در نتیجه انرژی کمتری نسبت به فرهای معمولی مصرف می کنند.

ایلنا؛ درست است که آشپزی کردن در خانه به آن روح می‌دهد اما گاهی اوقات این نسیم روح بخش چندان هم خوشایند نیست.

زمانی که خسته هستیم یا نمی‌توانیم تصمیم بگیریم چه چیزی درست کنیم یا عجله داریم. یکی از وسایلی که می تواند سبک آشپزی شما را به شکل خوشمزه تری، ساده تر هم بکند فر است.

شاید هنوز فکر می کنید که فر فقط برای افرادی است که کیک خانگی می‌پزند اما کارایی فر نسبت به این چشم انداز وسیع تر و در حال پیشرفت است. هیچ چیز به خوبی یک فر نمی تواند مرغ و ماهی، نان، لازانیا یا پیتزا را برای شما درست کند.

با رایج شدن اجاق گاز های صفحه ای، برای این که جای خالی این وسیله کارامد و دوست داشتنی رو حس نکنید، انواع فر توکار با تنوع در اندازه و کارایی به بازار آمدند. اگر برای خرید فر توکار گازی یا برقی به فروشگاه مراجعه کرده باشید یا در یک فروشگاه اینترنتی گشت و گذاری داشتید حتماً با کلمه فر کانوکشن برخورد کرده اید.

فر کانوکشن چیست؟

فر کانوکشن (Convection Oven ) نوعی پیشرفته از فر توکار است که به فن مجهز شده است. در کانوکشن آون یا فر فن دار، جریان هوای داغ توسط فن در اطراف غذا به صورت یکنواخت پخش می‌شود.

در حالی که در فرهای معمولی انتقال درجه حرارت تنها از طریق دیواره ها انجام می شود و به همین دلیل دما در نقاط مختلف آن متفاوت است.

در این نوع فر، هوای درون فر در درون دستگاه به گردش در می‌آید و از همه طرف به غذا وارد می‌شود و آن را کامل گرم می‌کند. به علت این پدیده فیزیکی، حرارت سریع‌تر در تمام فضای فر بالا رفته و یکنواخت می شود و به صورت همسان در تمام نقاط فر به گردش می‌آید.

غذا در این فرها نسبت به فرهای معمولی و قدیمی سریع تر آماده می‌شود، آن ها پخت و پز را حدود 25 درصد تسریع می بخشند. به دلیل چرخش هوا، پخت مواد غذایی یکسان صورت می‌گیرد و حرارت کمتری هم  نیاز است و البته در همه نقاط به خوبی پخته می‌شود.

در این بافت یکنواخت حرارتی، شما نیازی به چرخاندن غذا یا جا به جایی قفسه ها و سینی های مختلف یا نگرانی بابت سوخت خمیر پیتزا یا بیسکوییت های طبقه پایین ندارید. 

در فرهای معمولی، رطوبت نمی‌تواند خارج شود، بنابراین هوای فر مرطوب شده و برشته شدن اغلب زمان زیادی می‌برد یا به خوبی انجام نمی شود. اما هوای خشک فر کانوکشن با حفظ رطوبت، سطح مواد غذایی را در زمان کمتری کاملاً برشته می‌کند.

فر کانوکشن دار و سبک جدیدی از پخت و پز

این فرها در مقایسه با قیمت فر گازی ، گران‌تر هستند اما از آن جا که در فر با قابلیت Convection Fan مواد غذایی سریع تر و با دمای پایین‌تری آماده می شوند در نتیجه انرژی کمتری نسبت به فرهای معمولی مصرف می کنند.

معمولاً درجه حرارتی که در دستور غذاها برای پخت داده می‎شود برای فرهای معمولی است و شما باید برای پخت غذای مورد نظر خود در این نوع فر درجه حرارت را تغییر دهید.

اگر به تازگی این نوع فر را خریداری کرده و آشپزی با آن را تجربه می‎کنید، با غذاهای آشنا و همیشگی شروع کنید تا تغییر زمان و درجه حرارت پخت کامل برای شما مشخص شود. زیرا زمان تقریبی پخت، مزه و شکل غذای آماده شده برای شما آشناست. 

با مطالعه این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره این قابلیت به دست آوردید و با توجه به قیمت فر برقی دارای این قابلیت، اگر زمانی دوست داشتید یکی از آن ها داشته باشید خوب است بدانید که چه مزیتی برای شما در آشپزی فراهم می کنند. کارشناسان در زنبیل برای ارائه اطلاعات بیشتر به شما همیشه آماده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز