خبرگزاری کار ایران

استانبول،بهشت شکموها

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۳۱

غذاهای استانبول به قدری متنوع و رنگارنگ هستند که اگر یک ماه را هم صرف شکمگردی در این شهر کنید، هنوز هم غذاها و خوراکی‌هایی باقی خواهند ماند که از مزه کردن آن‌ها محروم مانده باشید. پس تا وقتی که در ترکیه هستید، قید فست فودها و غذاهای بین المللی دیگر را بزنید و تا زمان و اشتها دارید غذاهای واقعی ترکیه را امتحان کنید.

به گزارش ایلنا؛ استانبول شهری با هزاران رنگ و فرهنگ است و هر کدام از این فرهنگ‌ها تاثیرات زیادی روی غذا و خوراکی‌های آن گذاشته‌اند.حتما می‌پرسید با این همه تنوع غذایی، از کجا باید شروع کرد. ما برای راهنمایی شما، لیستی از بهترین غذاهای سنتی و مهم ترکیه را فراهم کرده‌ایم تا بدانید در تور استانبول از کجا باید شروع کرد.

صبحانه ترکی

عادات صبحانه ترک‌ها، با عادات صبحانه اروپایی‌ها تا حدودی فرق دارد. برای مثال در صبحانه ترکی، به جای چای قهوه می‌نوشند. مخلفات صبحانه ترکی از این قرار است: چند تکه کوچک گوجه و یا خیار، نان سفید و یا نان جو، پنیر سفید ترکی که شبیه به پنیر فتا است، پنیر قدیمی و بودار، زیتون سیاه و سبز، کره، خامه غلیظ، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب پز.

ترکیب همه این مخلفات با هم تجربه یک صبحانه شاهانه را برایتان رقم خواهد شد!

منمن (Menemen)

مِنِمِن یک املت فوق العاده خوشمزه ترکی است. برای درست کردن منمن ابتدا باید پیاز و فلفل را کباب کنید و بعد قطعه قطعه کنید. بعد گوجه را نگینی می‌کنیم و درون ماهیتابه‌ای تفت می‌دهیم و همزمان فلفل و پیاز قطعه قطعه شده کبابی را با آن تفت می‌دهیم. بعد همه مواد را با تخم مرغ میکس کنید و روی حرارت بگذارید تا بپزد. مزه این املت بسیار اعتیاد آور است. حتما امتحانش کنید!

استانبول،بهشت شکموها

این املت به این دلیل منمن نام گذاری شده است که برای اولین بار در منطقه منمن در استان ازمیر طبخ شد. از طرفی، گوجه که مواد اصلی این املت را تشکیل می‌دهد، در ترکیه، ابتدا در ازمیر پرورش یافت.

ممکن است انواع مختلفی از منمن را در استانبول پیدا کنید. مثلا برخی آن را با گوشت یا پنیر و یا دیگرمواد  دیگر مخلوط می‌کنند.

کویو کباب یا تاندیر (KuyuKebabi یا Tandir)

استانبول،بهشت شکموها

این کباب مخصوص شهر کاستامون، در ناحیه غربی دریای سیاه است. kuyo به معنی "چاه" است. پس کویو کباب به معنی "کباب چاهی" است. این عبارت به سبک طبخ کباب برمی‌گردد. یعنی کبابی که در یک کوره چاه مانند پرخته شده است. به طوری که بره را روی حرارتی ملایم می‌گذارند و زمان کافی به آن می‌دهند تا تمام قسمت‌هایش خوب مغز پز بشود.

ماهی لوفر Lüfer

استانبول،بهشت شکموها

در تور استانبول، از هرکسی برای خوردن یک غذای خوب مشورت بخواهید، حتما ماهی لوفررا به شما پیشنهاد خواهد کرد. خوردن کاهی لوفر در کنار تنگه بوسفر، چیزی کمتر از یک وعده شاهانه نیست!

لوفر نوعی ماهی بزرگ است که به راحتی تمیز می‌شود و فوق العاده خوشمزه است. خوردن این ماهی را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس تا زمان باقی است آن را از دست ندهید.

مانتیManti

مانتی را اغلب به نام پاستای ترکی نیز می‌شناسند. سس این پاستا از ماست سرد و سیر رنده شده سرور می‌کنند. عالی است.

استانبول،بهشت شکموها

انواع دیگر مانتی شبیه به دلمه است. البته دلمه خمیر! یک نوع خمیر مخصوص را شبیه به دلمه می‌پیچند و داخلش را با مخلفات پر می‌کنند. این خمیر از آب و آردو نمک درست میشود.برخی افراد تخم مرغ هم به آن می‌زنند تا مزه آن بهتر شود. هرچه خمیر نازک‌تر باشد و هرچه دلمه‌های کوچک‌تر باشند، آشپز آن ماهرتر است.

می‌توانید مانتی را با ماهی سالمون، اسفناج یا حتی مرغ سفارش دهید. فرقی نمی‌کند که مانتی را با چه چیزی تفت داده باشند. آبپز باشد، یا در سس قرمز و روغن سرخ شده باشد، در هر صورت با ماست و سیر سرو خواهد شد.

کونفه Künefe

کونفه یک کیک پنیری سنتی عربی است. به این صورت که بین دو لایه کیک که به شهد آغشته شده‌اند، یک لایه پنیر بدون نمک قرار می‌گیرد. این شیرینی باید گرم سرو شود، زیرا شهد و پنیر باید گرم باشند تا مزه واقعی خود را نشان دهند.

این دسر عربی-ترکی، رنگی طلایی دارد با پسته تزیین می‌شود. پنیر در داخل دو لایه پنیر آب می‌شود و وقتی یک تکه از شیرینی را بردارید، مانند پیتزا کش می‌آید. وجود پنیر، طعم سنگین و شیرین شهر را متعادل می‌کند و مزه‌ای عجیب و تازه  بوجود می‌آورد. باید امتحان کنید تا خودتان بتوانید قضاوت کنید! این مزه بهشتی است!

استانبول،بهشت شکموها

خوراک لوبیا

بله، حق دارید! خوراک لوبیا خیلی لاکچری و لوکس نیست، ولی این یکی را باید خودتان امتحان کنید تا درست متوجه منظور ما بشوید!

استانبول،بهشت شکموها

این خوراک لوبیا، با بافت مخملی و تکه‌های گوشتی که درون خود دارد، یک چیز دیگر است! کره، گوشت گوساله، گوجه و سس گوجه، همراه با لوبی سفید مزه‌ای تکرار نشدنی را با هم بوجود آورده‌اند.

ترک‌ها این غذا را با برنج سفید سرور می‌کنند. ولی بدون برنج هم این خوراک لوبیا برای خودش دنیایی است! حتما امتحانش کنید و فرصت را از دست ندهید برای سفر به ترکیه و شهر استانبول از وب سایت گردشگری تور لحظه آخری لست تورز بازدید نمائید تا بتوانید بهترین آفرها و تور لحظه آخری استانبول را رزرو کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز