خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر ارزان به تایلند

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۸۸

تایلند کشوری زیبا در جنوب‌شرقی آسیا است که با جاذبه‌های بسیار زیاد خود، یکی از مقاصد معروف گردشگری در جهان محسوب می‌شود. این کشور صنعت گردشگری را یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی و اقتصاد کشور انتخاب کرده است.

کشور تایلند برای جذب توریست، همه‌ی امکانات گردشگری را با قیمتی مناسب‌تر از کشورهای دیگر عرضه می‌کند. همچنین با احداث هتل‌های بسیار لوکس چهار و پنج ستاره و مراکز خرید بزرگ و دیدنی به جاذبه‌های توریستی این کشور افزوده است. کشور تایلند به سرزمین لبخندها معروف بوده و سالانه خیل عظیمی از گردشگران از همه‌ نقاط جهان را می‌پذیرد.

بانکوک، پوکت و پاتایا سه شهر اصلی تایلند از نظر گردشگری بوده و هر سه فرودگاه‌های بین‌المللی دارند. با توجه به دیدنی‌های معروف هر شهر و اینکه کدام شهر را برای گردشگری انتخاب کرده‌اید، نسبت به خرید بلیط تایلند اقدام کنید. البته فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور از مکان‌های دیدنی و زیبای آن به‌شمار می‌روند. هرکدام از این شهرها جاذبه‌های گردشگری مخصوص به خود را دارد و با تهیه بلیط هواپیما تایلند می‌توانید سفری شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند است که با مکان‌های دیدنی و مراکز خرید بزرگ و معروف، توریست‌های بسیاری را به‌سوی خود می‌کشد. بیشتر افراد برای سفر به تایلند این شهر را انتخاب می‌کنند؛ چراکه با خرید بلیط تایلند پس از گشت‌وگذار در این شهر می‌توان سفری کوتاه به شهرهای دیگر تایلند نیز داشته باشند.

از مراکز تفریحی بانکوک باید به شهربازی این شهر که به نام دریم ورلد شناخته می‌شود، اشاره کرد که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. باغ‌وحش بانکوک، مزرعه تمساح، باغ رز، بوکس اورانگوتان‌ها، موزه‌ ملی، پارک لومفینی و خانه جیم تامپسون از دیگر مراکز تفریحی بانکوک هستند.

بانکوک مراکز خرید بزرگ و بازارهای محلی بسیاری دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. مرکز خرید ترمینال، یکی از معروف‌ترین آن‌ها است که با عرضه‌ 21 تم متفاوت در هر طبقه، بازار مخصوص به شهر خاصی را نشان می‌دهد. همچنین بازار شناور که به عرضه‌ محصولات بومی و خوراکی اختصاص دارد، بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. مرکز خرید سیام پاراگون، بازار چاتوچاک و مرکز خرید ام‌بی‌کی نیز از مراکز خرید معروف بانکوک هستند. اماکن تاریخی بانکوک برای اکثر توریست‌ها بسیار جالب هستند. کاخ پادشاهی، بودای زمردی، شهر سوخته، معبد وات‌ رونگ خون و معبد بودای خوابیده هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است.

راهنمای سفر ارزان به تایلند

پوکت

اکثر جاذبه‌های گردشگری پوکت، طبیعی هستند. پوکت شگفت‌انگیزترین جزیره‌ جهان، در جنوب‌غربی تایلند بوده که علاوه‌بر مراکز تفریحی مراکز خرید و اماکن تاریخی زیبایی دارد.

در پوکت سواحل شگفت انگیزی می‌بینید که هرکدام چشم‌انداز مخصوص به خود را دارد. در هر ساحل امکانات رفاهی و تفریحی خاصی قرار گرفته که زیبایی آن را دوچندان کرده است. ساحل پاتونگ که به طولانی ترین ساحل پوکت شهرت دارد، هتل زیبای آماری پوکت را دربر ‌می‌گیرد. همچنین ساحل کاتا که در دو طرف خود تپه‌های سرسبزی دارد و با غرفه‌های متنوع غذا و نوشیدنی گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. از دیگر سواحل زیبای پوکت می‌توان ساحل آزادی، ساحل سورین، ساحل کارون، مجمع الجزایر فی‌فی، ساحل کاتا نوی و دماغه‌ پرومتپ را نام برد.

درباره مدارک لازم برای پاسپورت بخوانید

پوکت مراکز خرید و مراکز تفریحی هیجان‌انگیزی دارد که حضور در این شهر را بسیار دلنشین و خاطره‌انگیزتر می‌کند. معروف‌ترین مرکز تفریحی پوکت، فانتاسی نام دارد که کنار آشنایی با تاریخ و فرهنگ تایلند، سرگرمی‌های جالبی را برای گردشگران ارائه می‌دهد. بازار واکینگ استریت و سنترال فستیوال از دیگر جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی در این شهر است. شهر قدیمی پوکت، مجسمه‌ بزرگ بودا، معبد جوی توی، معبد وات چالونگ و معبد وات فرا تونگ از اماکن تاریخی خارق‌العاده پوکت هستند.

پاتایا

پاتایا یکی از شهرهای توریستی تایلند است که نسبت به دو شهری که گفته شد، توریست کم‌تری دارد والبته باید به این نکته هم اشاره کرد که در این شهر سفری بسیار ارزان‌‌تر را تجربه خواهید کرد. از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر می‌توان جزیره‌ مرجانی پاتایا، باغ نانگ نوچ، معبد حقیقت، دهکده‌ فیل‌ها و باغ‌وحش ببرها را نام برد.

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای، برای کاهش هزینه‌های سفر خود، تور‌های گران‌قیمت را انتخاب نمی‌کنند. با کسب اطلاعات از منابع معتبر برای اخذ ویزا و خرید بلیط تایلند اقدام کرده و با کم‌ترین هزینه از سفر خود لذت می‌برند. البته راه‌کارهای کاهش این هزینه‌ها فقط به بلیط هواپیما تایلند منتهی نمی‌شود؛ بلکه با انتخاب هتل‌های مناسب و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این سفر را خاطره‌انگیزتر کرد. برای کاهش هزینه‌های سفر به تایلند می‌توانید از راه‌کارهای زیر استفاده کنید:

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و قطار‌های شهری
  • خرید غذا از بوفه‌ها و دکه‌های خیابانی
  • چانه‌زدن هنگام خرید از بازار‌ها، مخصوصا خرید از بازار محلی
  • انتخاب ایرلاین با قیمت مناسب
  • انتخاب فصول کم تقاضا برای سفر به تایلند
  • انتخاب هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هایی با قیمت مناسب
  • خرید در زمان برگزاری جشنواره‌ها

درباره قوانین کشور تایلند بیشتر بخوانید

می‌توان با سخت‌گیری کم‌تر و خرید بلیط هواپیما تایلند با قیمتی مناسب، سفری کم‌هزینه را برنامه‌ریزی کرد. تایلند یکی از کشورهایی است که چانه‌زدن یک راه متعارف برای کاهش هزینه‌های خرید، محسوب می‌شود. همچنین درصورت استفاده از تاکسی‌ها حتما برای هزینه‌‌ آن با راننده توافق کنید. امیدواریم درصورت سفر به سرزمین لبخندها، لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز