خبرگزاری کار ایران

کرد زنگنه در گفتگو با ایلنا:

شاخص های بورس حبابی نیست / بهای دلار تابع عرضه و تقاضاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۷

قیمت واقعی دلار در بازار همین نرخ ۳ هزار تومان است و با توجه به تورم چندین ساله اخیر اگر از این نرخ پایین‌تر بیاید غیر واقعی خواهد بود / هر چه کشور مسایل خود را با دنیا حل کند و از تنش های سیاسی کاسته شود قطعا بر مسائل اقتصادی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: شاخص‌های بورس به هیچ وجه حبابی نیست.

غلامرضا کرد زنگنه، رییس سابق سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس بانک مرکزی در خصوص نرخ واقعی دلار اظهار داشت: قیمت واقعی دلار در بازار همین نرخ ۳ هزار تومان است و با توجه به تورم چندین ساله اخیر اگر از این نرخ پایین‌تر بیاید غیر واقعی خواهد بود.

وی افزود: ارز نیز مانند سایر کالاها تابعی از عرضه و تقاضا در بازار است و اگر زمانی عرضه آن افزایش پیدا کند مسلما بهای آن کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص تحولات سیاسی اخیر در کشور خاطر نشان کرد: شرایط فعلی در برنامه‌های سرمایه‌گذاری داخلی و رشد فعالیت‌های بخش خصوصی موثر خواهد بود و هر زمانی که بازار احساس امنیت بیشتری داشته باشد، سرمایه‌گذاری‌ها نیز رشد می کنند.

زنگنه خاطر نشان کرد: هر چه کشور مسائل خود را با دنیا حل کند و از تنش‌های سیاسی کاسته شود قطعا بر مسائل اقتصادی نیز تاثیرگذار خواهد بود. به گونه‌ای که تحولات اخیر و فضای مثبت سیاسی بر روی شاخص‌های بورس نیز تاثیرگذار بود و شاهد رشد شاخص‌ها تا مرز ۶۳ هزار واحد بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شاخص‌ها در شرایط فعلی حبابی هستند یا خیر گفت: شاخص‌ها حبابی نیستند و در شرایط طبیعی خود رشد داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز