خبرگزاری کار ایران

بررسی ایلنا از بازار سرمایه در گفتگو با کارشناسان

سال ۹۲، سال طلایی بورس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۸

پیش‌بینی‌ها در ابتدای سال این بود که سود سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیشتر باشد اما به نظر می‌رسد سال ۹۲ سالی طلایی برای بورس باشد و رونق در بورس بیش از تصورات گذشته باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال سالی طلایی برای بورس است.

شهریار شهمیری، یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: درسه ماهه ابتدایی سال جاری با داغ شدن بحثانتخابات ریاست جمهوری و با روی کار آمدن تیم جدید در دولت انتظارات در بورس سریع تر از موعد به وقوع پیوست.

وی گفت: مهمترین مسئله در ابتدای سال تعیین نرخ ارز مرجع بود که با تعیین آن روزنه امید به آینده روشن شد و شرایط انتظاری در جامعه حاکم شد.

شهمیری تصریح کرد: به نظر می‌رسد با اعمال سیاست‌های جدید و تثبیت نرخ ارز و مهم‌تر از همه رفع تحریم‌ها امیدهای جدیدی در مردم به وجود آید و فضای سرمایه‌ گذاری در تولید به افقی روشن برسد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها در ابتدای سال این بود که سود سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیشتر باشد اما به نظر می‌رسد سال ۹۲ سالی طلایی برای بورس باشد و رونق در بورس بیش از تصورات گذشته باشد.

شهمیری خاطر نشان کرد: این که در توافق به وجود آمده در ژنو مشکلات پتروشیمی، طلا، بیمه کشتی‌ها و خودرو بر طرف شد نویدی از آینده مثبت و بهبود شرایط می دهد و تاثیر آن را می‌توان در صنایع مختلف به خصوص در صنعت خودرو که تا چندی پیش زیانده بودند، دید.

وی گفت: هم اکنون شرکتهای جهانی علاقه‌مند به همکاری با ایران درخصوص مونتاژ خودرو هستند، بسیاری از شرکتهایی که در تولید خودرو سود ده نیستند می‌توانند در واردات قطعات خودور به ایران به سود برسند.

این کارشناس بورس اوراق بهادار تصریح کرد: با لغو تحریم ها پتانسیلهای ایران به فعل می رسند و در حوزه های دیگری نظیر بانکها و پتروشیمی‌ها نیز می توان انتظار گسترش سرمایه گذاری خارجی و سود آوری‌های آتی را داشت.

وی افزود: صنعت پترو شیمی نیز که تاکنون با ظرفیت ۴۰تا ۵۰ درصد فعالیت داشت هم اکنون با افزایش تولید می‌تواند به سودآوری بیشتری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز