خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

شاخص بورس نیاز به اصلاح داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۳

نمی توان در جامعه ای که با تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی روبروست انتظار رشد ۱۵۰ درصدی شاخص ها را داشت زیرا با هیچ قاعده ای همخوانی ندارد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: شاخص بورس نیاز به اصلاح داشت و ریزش های اخیر شاخص ربطی به شایعات نداشت.

شاهین شایان آرانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ریزش های اخیر شاخص بورس، اظهار داشت: بنده معتقدم بازار سرمایه نیاز به اصلاح شدن داشت و شیب صعودی و رشدهای عجیب و قریبی که طی ماه های گذشته شاهد آن بودیم با واقعیت های اقتصادی کشور همخوانی نداشت.

وی افزود: ریزش های اخیر شاخص بورس پدیده مثبتی است زیرا به سلامتی بازار کمک می کند و قیمت ها و نرخ ها به حالتی متعادل باز می گردد و بازار به سمت ثبات و تداوم پیش می رود.

شایان آرانی خاطرنشان کرد: نمی توان در جامعه ای که با تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی روبروست انتظار رشد ۱۵۰ درصدی شاخص ها را داشت زیرا با هیچ قاعده ای همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه زمانی که زمین لغزنده است باید انتظار لیزخوردن را داشت گفت: شایعات اخیری که در سازمان بورس بوجود آمده بود علت اصلی ریزش ها نبود بلکه شاخص بورس نیاز به اصلاح داشت و به نوعی بی ثبات شده بود، هرچند که ممکن است یکی دو شایعه ای که بوجود آمده بود به این بی ثباتی کمک کرده باشد اما نمی توانست این طور بازار را به هم بریزد و اگر بازار سرمایه ای با یکی دو شایعه بخواهد ریزش های این چنینی داشته باشد بسیار خطرناک و حساس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز