خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

تدابیر لازم برای بهبود بازار سرمایه اتخاذ شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۷

با توجه به روند رو به بهبود اقتصاد کشور‏، نگرانی خاصی در خصوص شرکت ها و صنایع حاضر در بازار سرمایه وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از اتخاذ برنامه ها و تدابیر جدید برای بهبود بازار سرمایه در کشور خبر داد و گفت: انتظار می رود اجرای این برنامه ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏، ضمن اینکه شرکت های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد به صورت جدی وارد عمل خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا با بیان که، دولت و رییس جمهور توسعه بازار سرمایه و صیانت از منافع سهامداران را مد نظر دارند، افزود: دولت دغدغه های فعالان بازار در خصوص ابهامات موجود در برخی صنایع، به ویژه صنایع اثرگذار در بورس را مد نظر قرار خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های سازمان بورس و اوراق بهادار برای اداره بازار، افزود: انتظار می رود اجرای این برنامه ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏، ضمن اینکه شرکت های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد به صورت جدی وارد عمل خواهند شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به چشم انداز مثبت اقتصاد در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به روند رو به بهبود اقتصاد کشور‏، نگرانی خاصی در خصوص شرکت ها و صنایع حاضر در بازار سرمایه وجود ندارد.

وی، دیدگاه دولت به بازار سرمایه را توسعه متوازن بازار اولیه و ثانویه دانست و خاطر نشان کرد: همانگونه که بازار اولیه باید فعال باشد تا بتواند در تامین مالی بلند مدت بنگاه های اقتصادی ایفای نقش کند‏، بازار ثانویه هم باید رونق داشته باشد‏، به ویژه اینکه برنامه دولت، آزادسازی سهام عدالت و قابلیت معامله این سهام در بورس است و لازمه توفیق این برنامه‏، رونق بازار سرمایه، به ویژه بازار ثانویه است، از این رو، رونق هر دو بازار اولیه و ثانویه‏، به عنوان بازارهای مکمل یکدیگر مدنظر دولت است.

طیب نیا افزود: لازمه اجرای موفق سیاست های خصوصی سازی‏، برخورداری از بازار سرمایه پایدار‏، امن و مطمئن است و دولت برای حفظ و توسعه این بازار از تمام ابزارها و روش های ممکن استفاده خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز