خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بورس کالای ایران در پاسخ به ایلنا:

تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی ها در سود شرکت ها تاثیری نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۵۵

عرضه های محصولات پتروشیمی از ۸ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن رسیده و قرار نیست سیستم مشتریان خرد با مشتریان عمده یکی باشد و در یک تالار معاملات انجام شود.

مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی ها در سود شرکت ها تاثیری نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین پناهیان، مدیر عامل بورس کالای ایران در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان تاثیر نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی ها بر معاملات این محصولات در بورس کالا اظهار داشت: نرخ محصولات پتروشیمی در تعدیل EPS سال ۹۳ تاثیر خاصی نداشته اند و تعدیل نرخ خوراک آنچنان بر سود شرکتها تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: برآیند مکانیزم در معاملات محصولات پتروشیمی را عرضه و تقاضا تعیین می کند.

پناهیان تصریح کرد: عرضه های محصولات پتروشیمی از ۸ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن رسیده و قرار نیست سیستم مشتریان خرد با مشتریان عمده یکی باشد و در یک تالار معاملات انجام شود.

هیچ سهامداری قدرت نفوذ در عملکرد بورس کالا را ندارد

پناهیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری افزود: ساختار سهامداری بورس کالای ایران به گونه ای طراحی شده که هیچ سهامداری قدرت نفوذ در عملکرد بورس کالا را ندارد زیرا سهامداران نمی توانند بیش از ۲ درصد سهام داشته باشند.

هیچ ماموریتی برای فاز دوم هدفمندی به بورس کالا داده نشده

وی در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: تاکنون هیچ ماموریت در ارتباط با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به ما داده نشده اما ما آمادگی های لازم را اجرای طرح داریم.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: در سیستم بهین یاب تصمیم بر آن شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تولید به ما بگوید مصرف کننده و خریدار نهایی کالا چه کسی است. در ارتباط با یکسری از کالا ها که با مازاد عرضه روبرو هستند ضرورتی ندارد و باید برای سایر اعضا این امکان بوجود آید.

به دنبال قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی در بخش کشاورزیهستیم

پناهیان افزود: ما به دنبال قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی در بخش کشاورزی هستیم و تعاملاتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم انتظار داریم سال آینده بخش کشاورزی در ۶ قلم کالا شاهد رونق بیشتری باشیم.

وی در خصوص عرضه سیمان گفت: سیمان مشمول قیمت گذاری است و با یکسری محدودیت های روبرو است و قابلیت بورسی شدن نداشت ودر بورس کالا از حجم ۱۰۰ درصد تولید سیمان تنها ۲ درصد در بورس کالا معامله می شود و در صورتی که مکانیسم قیمت گذاری دستوری را از صنعت سیمان بردارند معاملات این کالا موفقیت آمیز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز