خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز درمجلس: / تکرار /

حمایت بازار بورس از کشاورزان در بازار به نفع تولید کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۸۴

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند با تعیین قیمت تضمینی و ثابت مانع از تغییر و نوسان روزانه قیمت محصولات کشاورزی شودوحمایت بازار بورس از کشاورزان در بازار به نفع تولید کننده است.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند با تعیین قیمت تضمینی و ثابت مانع از تغییر و نوسان روزانه قیمت محصولات کشاورزی شودوحمایت بازار بورس از کشاورزان در بازار به نفع تولید کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی توکلی در خصوص عرضه ۶ محصول ذرت، جو، کنجاله سویا، پیاز، سیب‌زمینی و کلزا از ۸ استان مختلف در بورس کالای ایران، گفت: بورس یک نهاد رسمی است و خیلی راحت می‌تواند با کشورهای مبدا و تولید کننده ارتباط برقرار و واسطه‌ها را از پروسه خرید و فروش این محصولات حذف کند.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند با تعیین قیمت تضمینی و ثابت مانع از تغییر و نوسان روزانه قیمت محصولات کشاورزی شود، افزود: بازار بورس از کشاورزان حمایت می‌کند و عرضه محصولات کشاورزی در این بازار به نفع تولید کننده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس رویکردی مثبت و قابل توجه است، تصریح کرد: در قانون ماده ۳۳ بر افزایش بهره وری و عرضه محصولات کشاورزی در بورس تاکید شده است.

توکلی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی به منظور افزایش بهره وری باید از طریق بورس خرید و فروش شوند، گفت: دولت مصمم به اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری است اما فعلا ابتدای کار است و ما مشکلات واردات و صادرات و انحصار کالاها در واردات، تا حدی مانع اجرایی شدن این کار است که با تصویب قانون انتزاع و انجام سیاست گذاری و برنامه ریزی در واردات، صادرات و مصرف از وزارت جهاد کشاورزی این مشکل حل خواهد شد.

نماینده الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی می تواند به کمک بورس خرید و فروش بسیاری از تولیدات کالاهای بخش کشاورزی را مدیریت کند، افزود: در برخی محصولات کمبود تولید داریم که این مشکل با واردات حل شدنی است و انجام این معاملات در بورس عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم عرضه محصولات کشاورزی در بازار بورس را حمایت از تولید و تولیدکنندگان دانست و گفت: در بورس کشاورز به راحتی می تواند با قیمت مناسب و سود بهتری محصولات خود را به فروش برساند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به درآمد کم کشاورزان در شرایط فعلی، تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزان به دلیل مشکل نقدینگی بیشتر تمایل به سلف خری و فروش محصول با قیمت پایین هستند که این کار باعثگسترش فعالیت دلالان در بازار و افزایش قیمت ها می شود.

توکلی با تاکید بر جولان گرانی در بازار دلالان و واسطه ها، افزود: محصولات تولیدی در بخش کشاورزی در مرحله برداشت و خرید و فروش برای تولیدکننده خیلی سودآور نیست و بعداز ورود به بازار دلالان است که قیمت ها افزایش و نوسان دارد که با عرضه این محصولات در بورس و حذف واسطه ها شرایط به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه کالاهای فاسدشدنی در بخش کشاورزی را به راحتی در بورس نمی‌توان عرضه کرد، گفت: چون زیرساخت لازم برای فریز کردن، بسته بندی و نگهداری این محصولات فعلا وجود ندارد عرضه محصولاتی که ماندگاری بیشتری دارند در بورس موفق خواهند بود.

نماینده الیگودرز در مجلس با تاکید بر اینکه قانون افزایش بهره وری یکی از قانونهای مترقی بخش کشاورزی است و باید اجرایی شود، افزود: بازار بورس در جهت حمایت از تولید زمینه واگذاری بسیاری از خدمات دولتی بخش کشاورزی به بخش خصوصی را امکان پذیر می کند.

توکلی با بیان اینکه بحثهای تخصص، حمایت و سرمایه گذاری در قانون افزایش بهره وری دیده شده است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۳ قانون و به منظور افزایش بهره وری محصولات کشاورزی باید در بورس انجام گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه در بودجه سال ۹۳، در بخش کشاورزی سرمایه گذاری های خوبی دیده شده است، افزود: ۲۵ درصد تسهیلاتی که بانک ها باید بپردازند متعلق به بخش کشاورزی است.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید زیرساخت های لازم برای اجرای قانون افزایش بهره وری را فراهم کند، گفت: برای اجرای این قانون بخش کشاورزی د حمل و نقل و نگهداری محصولات مشکلاتی دارد که با برنامه ریزی و استفاده درست از بودجه های تعیین شده این مشکلات حل و زمینه اجرای قانون فراهم خواهد شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز