خبرگزاری کار ایران

صالح آبادی؛

۹ راهکار برای افزایش تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۳۹

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ۹ راهکار را برای افزایش تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه پیشنهاد کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ۹ راهکار را برای افزایش تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه پیشنهاد کرد.

به گزارش ایلنا، علی صالح آبادی در بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با اشاره به افزایش جایگاه بازار سرمایه در اقتصادی ملی، گفت: با بهبود فضای کسب و کار و تولید، افزایش سطح سواد مالی در کشور، توسعه منابع انسانی و زیرساخت های قانونی و مقرراتی، توسعه متوازن بازارهای مالی، همکاری شبکه بانکی و بازار سرمایه، کنترل ریسک های سیستماتیک، افزایش رقابت و شفافیت، تشکیل نظام مند قیمت گذاری کالا و خدمات مبنی بر بازار و اصلاح برخی قوانین و مقررات می توان جایگاه تامین مالی را از طریق بازار سرمایه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های خوبی برای تامین مالی شرکت ها در بازار سرمایه فراهم شده است، افزود: شرکت ها با افزایش سرمایه و انتشار انواع اوراق بهادار(اوراق مشارکت، صکوک و…) می توانند بخشی از منابع مورد نیاز خود را تامین کنند.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه بازار ثانویه هم می تواند به تامین مالی بنگاه های اقتصادی کمک کند، اظهار داشت: سهامداران عمده شرکت ها با واگذاری بخشی از سهام شان می توانند منابع جدیدی را برای طراحی پروژه های خود کسب کنند.

صالح آبادی تصریح کرد: محدودیت های قانون تجارت باعثشده تا شرکت ها نتوانند در دوران رونق، افزایش سرمایه به قیمت بازار دهند که این موضوع یکی از خلاءهای کنونی تامین مالی در بازار سرمایه است که امیدوارم با اصلاح قانون تجارت این مشکل برطرف شود.

وی به طراحی صندوق های سرمایه گذاری پروژه برای تامین مالی طرح های پتروشیمی، نفتی، پالایشگاهی و غیره اشاره کرد و گفت: معاملات ثانویه حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس باعثشده ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مسکن پرداخت شود.

رییس سازمان بورس، اظهار داشت: انتشار اسناد خزانه اسلامی نیز در قانون بودجه سال ۹۳ دیده شده تا دولت بتواند بخشی از بدهی های خود را به پیمانکاران غیردولتی پرداخت کند که امیدواریم این اوراق هرچه سریعتر در بازار سرمایه منتشر شود.

صالح آبادی با بیان آنکه امکان تامین مالی در بازار کالایی وجود دارد، افزود: معاملات سلف به سرمایه در گردش شرکت ها کمک می کند که بزودی امکان معاملات سلف به شکل مجدد فراهم خواهد شد تا سرمایه گذاران جدید وارد این بازار شوند.

وی به طراحی گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات، تولیدکنندگان در شرایط بازار نمی توانند محصول خود را بفروشند که در این شرایط، انبارهای استانداردی تعریف می شود. آنها کالای خود را در این انبار ها می گذارند و گواهی کالا دریافت می کنند. این گواهی ها قابلیت عرضه در بورس یا وثیقه گذاشتن در بانک دارد تا تولید کنندگان بتوانند بخشی از منابع مالی خود را تامین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز