خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

سرمایه گذاری در بورس فاقد جذابیت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۳۶

دو اتفاق اصلی در خروج سرمایه ها از بورس موثر بوده است یکی ابهام در سیاست گذاری های اقتصادی دولت و دیگری تکرار راهکارهای گذشته در بورس که دیگر پاسخگو نیست و بورس نیازمند استراتژی های جدید است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد سرمایه گذاری در بورس فاقد جذابیت شده و سرمایه های مردم به سمت سپرده های بانکی در حرکت است.

محمد یوسف امین داور، یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت فعلی بورس اظهار داشت: خروج سرمایه از بورس بدلیل عدم جذابیت این بازار است و ضرورت سیاست گذاری های جدید و تفکرات نو در این بازار به شدت حس می شود.

وی افزود: دو اتفاق اصلی در خروج سرمایه ها از بورس موثر بوده است یکی ابهام در سیاست گذاری های اقتصادی دولت و دیگری تکرار راهکارهای گذشته در بورس که دیگر پاسخگو نیست و بورس نیازمند استراتژی های جدید است.

امین داور با انتقاد از برخی مقالات در زمینه بورس خاطر نشان کرد: اینکه برخی معتقدند بورس آیینه اقتصاد نیست و یا اینکه سرمایه گذاری در بورس نوعی قمار است از تفکراتی است که باعثضربه زدن به این بازار می شود.

وی ادامه داد: حال اگر شاخص های بورس مجددا صعودی شود همین افراد نظرشان ۱۸۰ درجه تغییر می کند.

امین داور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر کدام بخش از صنایع سود ده هستند گفت: با نگاهی به آمار صادرات و واردات در می یابیم که رشد خوبی داشته اند همچنین دولت به سیمانیها اجازه افزایش قیمت ها را داد و صنعت خودرو نیز با رشد مواجه شده است اما بدلیل وجود یاس و ناامیدی در بازار بازیگران بورس به این موارد توجه ندارند.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه حقیقی ها در بورس به هر قیمتی حاضر هستند سهام خود را بفروشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز