خبرگزاری کار ایران

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با ایلنا:

سرمایه های سرگردان راهی جز ورود به بورس ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۲۹

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌تواند به افزایش شاخص های بورس کمک کند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سبدهای اقتصادی به این بازار یاری می‌رسانند.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران از تقویت بازار با روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری خبر داد.

علی صحرایی، معاون بازار بورس تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نقدینگی سرگردان راهی دیگر جز ورود به بورس ندارد گفت: هرچند ممکن است بازار مسکن راهی برای ورود این منابع باشد اما مانند بازار بورس از نقدشوندگی، شفافیت، سرعت ورود و خروج و جذابیت‌ برخوردار نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بورس برنامه‌ای برای آموزش‌های همگانی در نظر دارد تصریح کرد: آموزش‌ها از طریق شبکه‌ کارگزاری و شرکت بورس دراستانهای مختلف صورت می‌گیرد اما برای تقویت این بازار باید از افراد حرفه‌ای بهره برد و مردم عادی که دانش پایه‌ای ندارند نباید وارد این بازار شوند.

صحرایی افزود: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌تواند به افزایش شاخص های بورس کمک کند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سبدهای اقتصادی به این بازار یاری می‌رسانند.

وی گفت: با برطرف شدن ابهامات سیاسی سرعت رشد شاخص‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

صحرایی در ادامه به صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: همچنان که در صنعت خودرو شاهد بودیم سال گذشته این صنعت تولید خوبی نداشت اما امسال با اقبال مواجه شده و با افزایش تولید نیز مردم برای سرمایه‌گذاری در این صنعت اقدام می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: سرمایه‌گذاران افراد باهوشی هستند و شرایط اقتصادی کشور را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تصمیمات اقتصادی می‌گیرند. ما نیز به چشم‌انداز روشن برای بورس امیدواریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز