خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در گفتگو با ایلنا:

توجیه قرار دادهای سلف استاندارد در شرایط نزولی بازار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۲۹

توجیه این نوع از قرار دادها در شرایط بازار نزولی است و زمانی که در بازارفیزیکی شرایط رکودی وجود دارد می توان از این نوع قرار دادها بهره برد.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران گفت: توجیه قرار دادهای سلف استاندارد در شرایط نزولی بازار است.

مهرزاد نامداری، معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا با تغییر سیاست های داخلی چین در خصوص کاهش خرید سنگ آهن از ایران شرکت گل گهر می تواند سود ۲۵.۵ تا ۳۰ درصد را اجرایی کند یا خیر اظهار داشت: توجیه این نوع از قرار دادها در شرایط بازار نزولی است و زمانی که در بازارفیزیکی شرایط رکودی وجود دارد می توان از این نوع قرار دادها بهره برد.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در خصوص ضعف نسبی بازار سنگ‌آهن جهانی و احتمال عدم دستیابی به سود ۳۰ درصد در سال نیز خاطر نشان کرد: پیش بینی روند نزولی بهای سنگ آهن هم یکسان نخواهد بود و این موضوع تنها مختص به کشور چین و ایران نیست.

نامداری خاطر نشان کرد: در صورتی هم که روند نرخ های جهانی سنگ آهن معکوس شود و رو به افزایش برود باز هم توجیه اقتصادی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، روز گذشته قرارداد سلف موازی سنگ‌آهن در بورس کالای ایران آغاز به‌کار کرد. تاکنون سودآوری حداقل ۲۵.۵ ‌درصد در سال به‌صورت کاملا تضمین شده مهم ترین ویژگی این قرارداد عنوان شده که در کنار جذابیت بالا می‌تواند به دیگر بازارها و سایر صنایع نیز منتقل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز