خبرگزاری کار ایران

در هفته گذشته محقق شد:

عرضه ١١٠ هزار تنی مواد پلیمری در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۶۵۲

بررسی روند معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالا بیانگر عرضه همه جانبه مجتمعهای پتروشیمی است، به طوری که این شرکتها با عرضه نزدیک به ١١٠ هزار تن مواد پلیمری در بورس، برای دومین هفته متوالی مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت را به طور کامل اجرا کردند.

هفته گذشته ١٠٩ هزار و ٨۴۶ هزار تن انواع مواد پلیمری در بورس کالا عرضه شد و ۴١ هزار و ٣ تن محصول مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، بررسی روند معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالا بیانگر عرضه همه جانبه مجتمعهای پتروشیمی است، به طوری که این شرکتها با عرضه نزدیک به ١١٠ هزار تن مواد پلیمری در بورس، برای دومین هفته متوالی مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت را به طور کامل اجرا کردند.

بر پایه اعلام بورس کالای ایران، دو هفته از ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عرضه کامل محصولات پتروشیمی کشور در بورس کالای ایران براساس نرخ ارز آزاد می‌گذرد و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که اوضاع نامطلوب و عرضه‌های قطره چکانی در تالار پتروشیمی ظرف دو هفته به کلی تغییر کرده و اکنون عمده محصولات پتروشیمی راهی بورس و در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد.

براساس آمارها، در هفته اخیر ١٠٩ هزار و ٨۴۶ هزار تن انواع مواد پلیمری در بورس کالا عرضه شد که با وجود تقاضای ٨۶ هزار و ٥٩٨ تنی خریداران، ۴١ هزار و ٣ تن محصول مورد معامله قرار گرفت. یکی از اتفاقهای معنادار این روزهای تالار پتروشیمی به افت قابل توجه تقاضا بر می‌گردد.

به گفته فعالان بازار، افت تقاضا به دلیل آزادسازی قیمتها و همسو شدن نرخ محصولات بورس با بازار ازاد است، ‌ به طوری که در ماههای اخیر به دلیل قیمت پایین محصولات پتروشیمی در بورس کالا به نسبت بازار آزاد، عده‌ای دلال که دارای مجوز خرید از سایت بهین یاب بودند به تالار بورس می‌آمدند و همین موضوع حجم تقاضا را به طور کاذب بالا می‌برد، اما اکنون با به حداقل رسیدن نرخهای بازار آزاد و بورس، دیگر امکان نوسان گیری و دلالی در مبادلات پتروشیمی وجود ندارد.

همچنین براساس آمار معاملات، در هفته گذشته ١١ مجتمع بندر امام(ره)، ‌غدیر، آبادان، تندگویان، امیرکبیر، مهر، لاله، اروند، ایلام، پلی پروپیلن جم و مارون از عرضه‌کنندگان مواد پلیمری در بورس کالا بودند که تقریبا همگی عرضه‌های مطلوبی در تالار بورس داشتند. رشد عرضه‌ها نیز باعثشد تا اکثر محصولات در قیمتهای پایه مورد معامله قرار گیرد تا نگرانی واحدهای تولیدی نیز از افزایش بی رویه قیمتها برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز