خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی:

داد و ستد کالاهای استراتژیک کشورهای سی آی اس در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۶۲

بررسی ها نشان می دهد که بهترین مکان برای توسعه بورس کالای ایران، منطقه آزاد انزلی است چراکه عمده واردات آهن کشور از این منطقه انجام می شود ومی توان این حجم را در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار داد.

اگر بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی مناسباین حجم آهن وارداتی را در بورس کالای ایران عرضه و معامله کنیم، به افزایش رشد اقصادی و سرمایه گذاری در کشور کمک شایانی کرده ایم.

به گزارش ایلنا، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی در مراسم افتتاحیه تالار اختصاصی بورس کالای ایران در منطقه آزاد انزلی گفت: سال قبل واردات کالاهای مختلف از چین به کشور حدود ۶ میلیارد دلار بوده است که اگر بتوانیم بخشی از این واردات مانند آهن آلات، فولاد و مواد شیمیایی را از بندر انزلی وارد کشور کنیم، هم اشتغالزایی را در این منطقه افزایش داده ایم و هم هزینه های واردات را به حداقل رسانده ایم.

رضا مسرور افزود: در این زمنیه مذاکراتی را با سفیر چین انجام داده ایم که امیدواریم افزایش واردات این محصولات از انزلی به زودی محقق شود.

وی به کارکردهای بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که بهترین مکان برای توسعه بورس کالای ایران، منطقه آزاد انزلی است چراکه عمده واردات آهن کشور از این منطقه انجام می شود ومی توان این حجم را در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار داد.

وی در این باره توضیح داد: نیاز کشور به آهن حدود ۲۰ میلیون تن است که ۵۰ درصد این حجم را در داخل و ۵۰ درصد مابقی را از واردات تامین می کنیم که براساس آخرین آمارها ۳۰ درصد کل نیاز کشور به آهن از بندر انزلی وارد می شود.

مسرور افزود: اگر بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی مناسباین حجم آهن وارداتی را در بورس کالای ایران عرضه و معامله کنیم، به افزایش رشد اقصادی و سرمایه گذاری در کشور کمک شایانی کرده ایم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی در پایان گفت: اندیشه اصلی منطقه آزاد انزلی، تبدیل شدن این منطقه به مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای سی ای اس و خاورمیانه است که در این زمینه افتتاح تالار اختصاصی بورس کالای ایران در انزلی می تواند راهگشای انجام این مبادلات باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز