خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه:

ثبات در سیاست های اقتصادی دولت مشهود است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۵۸

در حال حاضر سهم‌های کوچک که در بازار منفی بودند مثبت شدند و سهم‌های بزرگ و شاخص رو به بهبودند و به نوعی افت‌ها در حال جبران است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهم‌های کوچک در بازار مثبت شده‌اند.

مهیار بقایی، یک کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در حال حاضر دولت توان تک نرخی کردن ارز را دارد اما به دلیل روشن نبودن روند مذاکرات هسته‌ای و روابط بین‌المللی همچنان دو نرخی بودن ارز ادامه‌دار شده است.

وی افزود: هر چند رکود در بازار وجود دارد اما تورم کنترل شده است و تحلیل‌گران بزرگ بازار معتقدند برنامه‌های اقتصادی سال ۲۰۰۲ ترکیه برای کنترل تورم در ایران در حال پیاده شدن است و به زودی رکود نیز برطرف خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه ثبات سیاسی دولت مشهود است، افزود: در حال حاضر سهم‌های کوچک که در بازار منفی بودند مثبت شدند و سهم‌های بزرگ و شاخص رو به بهبودند و به نوعی افت‌ها در حال جبران است.

وی در مورد قیمت خودرو نیز گفت: اگر تعللی در این زمینه صورت گرفت به دلیل این بود که نمایندگان مجلس رویه قیمت‌گذاری را طولانی کرده بودند اما وزیر صنعت معدن و تجارت قبل از آن صریحا اعلام کرده بود که قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد اظهارات اخیر ترکان در خصوص عرضه نفت خام در بورس انرژی نیز گفت: بنده نیز به نوعی با آقای ترکان موافقم هر چند که عرضه نفت در بورس انرژی باعثشفافیت می‌شود امادر شرایط کنونی و با وجود وضعیت صادرات کشور عرضه نفت خام در بورس انرژی ممکن است باعثرانت شود، همچنان که دیدیم افرادی مانند بابک زنجانی در عرصه فروش نفت به وجود آمد پس بهتر است تا برگشت به شرایط عادی نفت خام در بورس انرژی عرضه نشود.

وی گفت: دولت سعی در از بین بردن درآمدهای کاذب دارد و توانست سود کاذبی که در خصوص فروش محصولات پتروشیمی وجود داشت را از بین ببرد و در حال حاضر محصولات پتروشیمی با دلار آزاد محاسبه می‌شود و این بهترین تصمیمی بود که دولت در خصوص شفاف‌سازی محصولات پتروشیمی اتخاذ کرد. هر چند هنوز نیز درآمدهایی در کشور وجود دارد که دولت هیچ مالیاتی از آنها دریافت نمی‌کند که به مرور در حال شناسایی آنهاییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز