خبرگزاری کار ایران

جزئیات پذیره نویسی اولین واحد سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۵۹

بنابر اعلام مدیریت بازار فرابورس تعداد ۱۵میلیون واحد از واحدهای سرمایه گذاری قابل معامله صندوق زمین و ساختمان نسیم در نماد معاملاتی نسیم امروز از طریق بازار سوم فرابورس ایران پذیره نویسی می‌شود.

مدیریت بازار فرابورس ایران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۱۰۰۳۴ / ن / ۹۳ مورخ ۰۳/۰۶ / ۱۳۹۳ این شرکت، تعداد ۱۵میلیون واحد از واحدهای سرمایه گذاری قابل معامله صندوق زمین و ساختمان نسیم در نماد معاملاتی نسیم امروز از طریق بازار سوم فرابورس ایران پذیره نویسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این اعلان نوع صندوق: صندوق زمین و ساختمان؛ نحوه تسویه و پایاپای معاملات، T + ۳؛ تعداد کل واحدهای صندوق: ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد؛ تعداد واحدهای صندوق قابل پذیره نویسی: ۱۵ میلیون واحد؛ شیوه و مبلغ پذیره نویسی هر واحد سرمایه گذاری: پذیره نویسی به قیمت ثابت ۱۰ هزار ریال؛ مدت پذیره نویسی: از امروز شنبه(۸ شهریور) تا روز چهارشنبه(۱۲ شهریور) و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید(بلوک): ۵۰ هزار واحد عنوان شده است.

این گزارش می افزاید: محدودیتی در خصوص حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر یک از پذیره نویسان مجاز به پذیره نویسی(اعم از شخصت حقیقی یا حقوقی) وجود نداشته و سفارشات خرید می تواند در مضربی از یک واحد در سامانه معاملات وارد شود.

همچنین کلیه سفارشات خرید جهت پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم در نماد معاملاتی نسیم۱ می بایست به صورت معتبر تا لغو در سامانه معاملاتی وارد شود. بدیهی است مسئولیت های ناشی از عدم رعایت این موضوع بر عهده کارگزار مربوطه است.

بعلاوه این که در این پذیره نویسی استفاده از کد خرید گروهی ددد مجاز است و معامله گران برخط(آنلاین) مجاز به ورود سفارش جهت خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان است.

موسسین سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم نیز شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن(سهامی خاص)، شرکت توسعه تجارت اندیشه آریا(سهامی خاص) و شرکت لیزینگ گستر آریا(سهامی خاص)؛ متولی کاگزاری بانک اقتصاد نوین(سهامی خاص)؛ مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه تهران؛ متعهد پذیره نویسی گروه سرمایه گذاری بانک مسکن(سهامی خاص) و بازارگردان شرکت کارگزاری بانک مسکن(سهامی خاص) می باشند.

همچنین در اطلاعیه مدیریت بازار فرابورس آمده است: کارمزدهای پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان مطابق با ابلاغیه مورخ ۲۱/۱۰ / ۱۳۹۲ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس جزئیات منتشر شده در اطلاعیه شماره ۱۰۰۳۴ / ن / ۹۳ مورخ ۰۳/۰۶ / ۱۳۹۳ شرکت فرابورس خواهد بود.

همچنین کارمزدهای معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری این صندوق متعاقبا اعلام می شود.

این گزارش می افزاید: معاملات ثانویه واحدهای مذکور پس از پذیره نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران صورت می پذیرد. بازارگردانی این اوراق نیز مبتنی بر حراج و بر اساس دامنه مظنه ۳ درصد و دامنه نوسان روزانه ۱۰ درصد تعیین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز