خبرگزاری کار ایران

صندوق زمین و ساختمان نسیم، فعالیت خود را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۵۴

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم، با جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال نقدینگی در دوران پذیره نویسی، مجاز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

نخستین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم، با تکمیل فرآیندهای لازم و جمع آوری وجوه در پذیره نویسی، مجوز فعالیت را از سازمان بورس دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، صندوق های زمین و ساختمان به منظور تأمین مالی پروژه های ساختمانی راه اندازی شده است و بدین ترتیب سرمایه گذارانی که علاقمند به مشارکت در پروژه های ساختمانی هستند می توانند با خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها، در پروژه مزبور سهیم شوند.

این در حالی است که، سرمایه گذاران می توانند در تاریخ اتمام پروژه و یا در حین تکمیل آن، واحدهای سرمایه گذاری خود را به فروش برسانند.

بر این اساس، صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم، با جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال نقدینگی در دوران پذیره نویسی، مجاز است تا فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.

در این صندوق، گروه سرمایه گذاری بانک مسکن به عنوان متعهد پذیره نویسی عمل می کند و شرکت توسعه بازا سرمایه تهران مدیریت صندوق را بر عهده دارد در حالی که شرکت کارگزاری بانک مسکن، بازارگردان و شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین به عنوان متولی این صندوق هستند و در آخر، شرکت مهندسین مشاور پردیس ایران نیز ناظر این صندوق خواهد بود.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نسیم مربوط به یک پروژه کاملا مسکونی در منطقه ۲۲ شهر تهران است که در حدود ۱۳ هزار متر بنای ناخالص دارد و ساخت مجموعه بین ۲۴ تا ۳۰ ماه زمان بر خواهد بود.

از مزیت های صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان این است که دارندگان واحدهای سرمایه گذاری برای خرید واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارند و به این ترتیب پس از پایان پروژه آن دسته از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری که تمایل به خرید واحدهای مسکونی پروژه را داشته باشند می توانند با تبدیل واحدهای سرمایه گذاری خود به واحدهای مسکونی و پرداخت ما به ازاء آن دارنده یکی از این واحدها شوند و آن دسته از دارندگان واحدها که تمایلی به خرید ندارند با فروش واحدها وجوه سرمایه گذاری به آن ها عودت داده شده و می توانند بازدهی مناسبی را کسب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز