خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس:

ورود نقدینگی جدید باعثتقویت بازار سهام شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۸۵

جریان رکودی اقتصاد به دلیل کنترل تورم در حال ترمیم است. یکی از نشانه های آن هم در صورت های مالی شرکت های بورس دیده می شود.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ثبات در شاخص و قیمت ها طی هفته های گذشته در روند اعتمادسازی سهامداران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس اثر مثبتی داشته و این استنباط که نقدینگی های جدید با روند آرام اما مداوم درحال ورود به بازار است، مورد توجه اکثر سرمایه گذاران قرار دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، محمودرضا خواجه نصیری افزود: روند با ثبات و کم نوسان از اوایل شهریورماه شروع شد و در حقیقت از آن زمان تاکنون بازار با ثبات بوده است.

وی با بیان اینکه ثبات باعثاعتمادسازی بین سهامداران می شود، اظهار داشت: وقتی این ثبات بیش از یک ماه طول کشید، عرضه ها کم و تقاضاها بیشتر شد. همچنین برخی شرکت ها که نیز با اخبار مثبتی همراه بودند با رشد قیمت روبرو شدند و بدین ترتیب تقاضای بازار افزایش یافته است.

این مقام مسوول درباره افزایش ارزش روزانه معاملات، گفت: طی هفته های گذشته حجم و ارزش معاملات خرد با روند ملایمی در حال افزایش است و تغییر جهت بازار از سیکل منفی به مثبت کم نوسان از جمله نشانه های این ادعا است.

خواجه نصیری تصریح کرد: بر اساس اعلام برخی از فعالان، ورود نقدینگی جدید در بازار دیده می شود که این امر باعثتقویت و رونق بیشتر معاملات می شود.

وی، درباره اثر عوامل سیاسی و اقتصادی در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: هم اکنون دو فاکتور اساسی و اثر گذار در بازار وجود دارد، یک عامل بیرونی که معطوف به مذاکرات هسته ای است و عامل درونی نیز تغییر شرایط رکودی حاکم بر کشور است.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه مذاکرات هسته ای از چند جنبه بر بازار اثر گذار است، اظهار داشت: این امر از طرفی بر نرخ قیمت ها و ارزها اثر دارد و از سویی فضای امنیت سرمایه گذاری را بالا می برد.

خواجه نصیری به ورود سرمایه گذاری های خارجی بعد از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی در انتظار توافق هسته ای برای ورود به بازار سرمایه ایران هستند.

وی، به ضرورت خروج کشور از رکود پرداخت و تصریح کرد: جریان رکودی اقتصاد به دلیل کنترل تورم در حال ترمیم است. یکی از نشانه های آن هم در صورت های مالی شرکت های بورس دیده می شود. بورس به عنوان گلچین صنایع برتر کشور در گزارش های شش ماهه نشان می دهد که شرکتها با وجود مشکلات فراوان، گام های موثری برای خروج از رکود برداشته اند.

مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس درباره شرایط بنیادی شرکت ها گفت: بحثخروج از رکود و بهبود شرایط شرکت ها و بازار، لازم و ملزوم هم هستند و از آنجایی که سیاست های خروج از رکود بتدریج آثارش نمایان می شود به مرور شاهد اثر آن در روند بنیادی و بهبود وضعیت شرکت ها و بازار خواهیم بود.

خواجه نصیری به سهامدارانی که به طور مستقیم در بازار خرید و فروش سهم انجام می دهند، توصیه کرد: با توجه به اینکه قیمتها در شرایط فعلی جذاب است تشکیل سهام و داشتن نگاه بلند مدت می تواند کمک شایانی به کسب سود منطقی برای آنان داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز