خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تأمین سرمایه ملت:

سرمایه گذاران نگاه بنیادی به بازار داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۷۳

بورس با داشتن ابزارهای متنوع این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران با سطوح مختلف ریسک پذیری بتوانند از بازدهی های مختلف از نرخ ثابت گرفته تا بازدهی های متغیر در این بازار استفاده کنند.

مدیرعامل تأمین سرمایه ملت درباره افت شاخص بازار سرمایه پس از تمدید مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵، گفت: بخش عمده ای از سهامداران حقیقی نسبت به اخبار سیاسی و کلیات ریسک سیاسی بازار تصوراتی داشتند که بعد از تمدید مذاکرات در یک حرکت هیجانی اقدام به فروش سهام کردند و بدین ترتیب سهام برخی از شرکت ها را با صف فروش مواجه کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی قاسمی ارمکی اضافه کرد که این عجله و هیجان زدگی اوایل هفته به تعادل برمی گردد چون نه تنها در متغیرهای بنیادی شرکت ها و شرایط سیستماتیک رخداد تأثیر گذاری اتفاق نیفتاده است، بلکه بحثهایی که طی توافقات در خصوص رفع تحریم شرکت های خودرویی یا باز شدن یک سیستم بانکی برای معاملات بین بانکی صورت گرفته خبرهای خوبی برای بازار سرمایه بود که بازار بدون توجه به این بخش از مذاکرات دچار هیجان زدگی بابت تمدید مذاکرات شده است.

وی افزود: بورس با داشتن ابزارهای متنوع این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران با سطوح مختلف ریسک پذیری بتوانند از بازدهی های مختلف از نرخ ثابت گرفته تا بازدهی های متغیر در این بازار استفاده کنند.

وی با تأکید به اینکه تعادل به بازار سرمایه برمی گردد، اظهار داشت: باید دید سهامداران به صنایع و شرکت ها بلندمدت باشد و سرمایه گذاران حقیقی باید با دید میان مدت و بلندمدت وارد بازار شوند که دچار ضرر و زیان نشوند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در ادامه توصیه کرد: سرمایه گذاران تازه وارد در صندوق های سرمایه گذاری که توسط افراد حرفه ای و آشنا به اصول سرمایه گذاری اداره می شوند سرمایه گذاری کنند یا از صندوق های با درآمد ثابت بهره ببرند تا در نوسانات قیمتی کمتر ضرر ببینند.

قاسمی برای فعالان بازار سرمایه نیز توصیه هایی داشت و گفت: فعالان قدیمی بازار سرمایه هم بهتر است تحلیل های بنیادی روی شرکت ها انجام بدهند و سودآوری سال آینده شرکت ها را با توجه به پیش بینی نرخ مواد خام، میزان فروش، وضعیت کلی اقتصادی و در نظر گرفتن رشد تولید ناخالص داخلی بررسی کنند.

وی دورنمای اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران، تمام مسائل اثرگذاراقتصادی و غیراقتصادی را باید مدنظر داشته باشند تا بر اساس ارزش ذاتی سهام اقدام به خرید و فروش کنند تا از هیجان مقطعی بازار مصون بمانند.

مدیرعامل تأمین سرمایه ملت در بخش پایانی در خصوص تنوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه تصریح کرد: در بازار سرمایه علاوه بر وجود سهام، برای خرید و فروش ابزارهای بدهی وجود دارد که افراد ریسک گریز با استفاده از آنها می توانند با کنترل ریسک مد نظرشان از نرخ سود مطلوبی بهره ببرند.

وی با اشاره به اوراق مشارکت و صکوک اجاره گفت: سرمایه گذاران با خرید این اوراق با نرخ بهره ثابت بین ۲۰ تا۲۲ درصدی می توانند سود ثابت حداقلی را بدست آورند که از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که افراد هر وقت اراده کنند می توانند به راحتی در فرصت های مد نظر خود با فروش اوراق مشارکت یا صکوک سهام بخرند یا اینکه به راحتی نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

قاسمی وجود ابزارهای متنوع در بازار سرمایه را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری خواند و گفت: تنوع ابزارهای موجود در بازار سرمایه این امکان را فراهم کرده که افراد مختلف با سطوح ریسک پذیری مختلف می توانند از بازار سرمایه بهره ببرند و در واقع بازار سرمایه یک بازار تکمیلی است که دارای دو بازوی سهام و انواع صکوک است، پس سهامداران بهتر است در کنار معامله سهام توجه لازم را به ابزارهای بدهی نیز داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز