خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار:

ارزش بازار سرمایه هشت ساله هشت برابر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۲۹

سازمان هایی که به عنوان شخص حقوقی عضو هیات مدیره می شوند در اقتصاد ملی دارای اهمیت خاصی هستند و سعی می کنند افراد برتر را معرفی کنند و به همین دلیل هیات مدیره بورس جزو هیات مدیره های فرهیخته در بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: براساس آمار در سال ۸۵ ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان بالغ می شود و در طول ۸ سال، ارزش بازار حدود ۸ برابر شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، حسن قالیباف اصل در مراسم هشتمین سالروز تاسیس بورس تهران، افزود: سازمان هایی که به عنوان شخص حقوقی عضو هیات مدیره می شوند در اقتصاد ملی دارای اهمیت خاصی هستند و سعی می کنند افراد برتر را معرفی کنند و به همین دلیل هیات مدیره بورس جزو هیات مدیره های فرهیخته در بازار سرمایه است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: یک بخشی از موفقیت هایی که در بازار سرمایه شاهدیم مربوط به بورس تهران به عنوان یک نهاد ملی و مهم در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به عملکرد شرکت از بدو تاسیس تاکنون، گفت: ارزش معاملات در انتهای سال ۸۵، بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان بوده که سال گذشته به یکصد هزار میلیارد تومان، یعنی حدود ۲۰ برابر رسید و امسال تاکنون به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به دفعات معاملات انجام شده، افزود: در سال ۸۵ دفعات معاملات یک میلیون و ۸۸۰ هزار بار بوده و سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیون دفعه و از ابتدای سال ۹۳ تاکنون نیز به ۱۰ میلیون مرتبه رسیده است. آمار نشان می دهد که وضعیت کنونی بازار سرمایه با گذشته قابل مقایسه نیست و با رشد همراه بوده است.

مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: شرکت با سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی تاسیس شد و سرمایه آن به ۹۰ میلیارد تومان رسیده و بورس به میزان زیادی توسعه یافته است.

قالیباف اصل، بورس تهران را یک نهاد ملی عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت فقط یک سهامی عام نیست و یک نهاد ملی است که وظیفه خطیری در اقتصاد و بازار سرمایه کشور به عهده دارد. همچنین به این شرکت به صورت بخشی نباید نگریست زیرا اقدامات آن در یک بخش از اقتصاد نیست و اثرات آن در کل اقتصاد کشور تسری پیدا می کند و اثرگذار است.

وی افزود: بورس تهران ذینفعان زیادی دارد و باید پاسخگو باشد که این امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند تا در انجام به موقع کارها دقت بیشتر داشته باشیم و اثرات عملکرد ما بسیار بیشتر از یک شرکت سهامی عام است.

سخنگوی بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: نهادهایی که در این بازار فعال هستند از قبیل کارگزاران و ناشران بورسی، به بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یک الگو نگاه می کنند، به همین دلیل اقداماتی که ما انجام می دهیم زیر ذره بین است و مورد توجه قرار دارد.

وی، بورس تهران را دانشگاه بازار سرمایه نامید و گفت: یکی از افتخارات بورس تهران تربیت و پرورش نیروی متخصص برای بازار سرمایه است و به عنوان یک دانشگاه در بازار سرمایه نقش ایفا می کند.

قالیباف اصل، دارایی بورس تهران را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: باید در حوزه منابع انسانی برنامه ریزی کنیم زیرا این شرکت خط تولید و دارایی فیزیکی ندارد و تنها دارایی و عامل حرکت، نیروی انسانی شرکت است که با تحصیلات عالی از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و در بورس مشغول به کار شده اند. منابع انسانی بورس تهران دارای ایده و خلاقیت هستند که می توانند نوآوری داشته باشند.

وی افزود: در حوزه آموزش منابع انسانی پیشرفت خوبی داشته ایم، در سال ۹۱، سرانه آموزش منابع انسانی ۱۶ نفر ساعت بوده، سال گذشته ۲۰ نفر ساعت و امسال بر روی ۳۰ نفر ساعت برنامه ریزی شده و امیدواریم در راستای استانداردهای جهانی که ۴۰ نفر ساعت آموزش است، حرکت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با روحیه خلاقانه همکاران در بورس تهران، در آینده شاهد جایگاه رفیع تر برای این شرکت در بازار سرمایه و اقتصاد ملی باشیم.

در ادامه مراسم هشتمین سالروز تاسیس بورس اوراق بهادار، محمد ابراهیم محمد پور زرندی رئیس هیات مدیره بورس تهران گفت: بورس تهران به لحاظ فعالیتی که دارد با سایر شرکت های سهامی عامی قابل قیاس نیست و کل اقتصاد و تصمیم گیران اقتصاد کشور به آن نگاه ویژه دارند که مسئولیت ما را سنگین تر می کند. همچنین بنابر حساسیت جایگاه بورس تهران رسانه های داخلی و خارجی عملکرد آن را رصد می کنند و باید اقدامات ما با تفکر، تامل و بهره وری مستمر انجام شود.

یادآور می شود بورس اوراق بهادار تهران در ۱۵ آذر سال ۸۵ در قالب یک شرکت سهامی عام تاسیس شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز