خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای سکه در قراردادهای آتی بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۵۳

قیمت قراردادهای آتی سکه در سررسید اردیبهشت و تیر۹۴ هر دو با رشد مواجه شده اند که این افزایش در سررسید های سال ۹۴ به معنای این است که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند قیمت سکه طلا در آن تاریخ بیشتر از رقمی است که در حال حاضر وجود دارد.

همزمان با افزایش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد، قیمت سکه در قرارداد‌های آتی بورس کالا نیز افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایلنا، با افزایش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد، قرارداد‌های آتی سکه طلا در بورس کالا نیز با رشد مواجه شد که این موضوع می تواند روند قیمت سکه در آینده را مشخص کند زیرا خریداران این قرارداد‌ها اتفاقات و رویدادهای آینده را در تحلیل‌های خود مدنظر قرار می‌دهند.

در حالی کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و نیز قیمت دلار در بازار داخلی موجب افزایش قیمت سکه شده است که این روند به قراردادهای آتی سکه در بورس کالا نیز سرایت کرده است به طوری که در معاملات هفته گذشته ارزش معاملات ۲ قرارداد در معاملات آتی سکه در بورس کالا به مرز یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان نزدیک شد و در عین‌حال حجم معاملات این اوراق نیز رشد زیادی را تجربه کرد.

درحال حاضر معاملات قراداد‌های آتی سکه در۴ سررسید در بورس‌کالا معامله می‌شود که قیمت قراردادهای آتی سکه در سررسید اردیبهشت و تیر۹۴ هر دو با رشد مواجه شده اند که این افزایش در سررسید های سال ۹۴ به معنای این است که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند قیمت سکه طلا در آن تاریخ بیشتر از رقمی است که در حال حاضر وجود دارد.

بنابراین در آخرین روز از معاملاتی هفته گذشته در مجموع ۵ هزار و ۱۱۲قرارداد در این سررسید داد و ستد شد و در نهایت قیمت هر قرارداد آتی سکه برای تحویل در تیر‌ماه ۱۳۹۴ به یک میلیون و ۱۸۵هزار تومان رسید؛ هر قرارداد آتی سکه برای تحویل در اردیبهشت هم به قیمت یک میلیون ۱۱۹هزار تومان فروخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز