خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت؛

اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا ابزاری مناسب برای تامین مالی تولیدکنندگان

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۱۵

بورس کالا می تواند با طراحی ابزارهای نوین مالی به تامین مالی صنایع کمک کند. اوراق سلف موازی استاندارد نیز یکی از ابزارهای مناسب برای تامین مالی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: اوراق سلف موازی استاندارد که از ابزارهای تامین مالی بوده و در بورس کالای ایران اجرایی شده است، ابزاری مناسب برای تامین مالی تولیدکنندگان به شمار می رود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، مهدی کرباسیان، افزود: این ابزار تامین مالی می تواند در میان تولیدکنندگان کل کشور مورد استفاده قرار گیرد که بررسی های ایمیدرو نیز در خصوص چگونگی استفاده صنایع از اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا آغاز شده است.

** عرضه طلای زرشوران در بورس کالا

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که طلای استخراج شده از معدن زرشوران چه زمانی در بورس کالای ایران عرضه می شود؟ گفت: تمام طلای استخراج شده از این معدن به طور حتم در بورس کالای ایران عرضه می شود چرا که معتقدیم مکانیزم بورس کالا بهترین و شفاف ترین سازوکار برای معاملات محصولات است.

وی تصریح کرد: زمان عرضه طلای معدن زرشوران در بورس کالا نیز به آغاز تولید شمش برمی گردد که به محض وقوع این اتفاق، عرضه ها انجام می شود.

** کمک بورس کالا در تامین مالی صنایع

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در خصوص انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی صنایع در بورس کالا، گفت: بورس کالا می تواند با طراحی ابزارهای نوین مالی به تامین مالی صنایع کمک کند. اوراق سلف موازی استاندارد نیز یکی از ابزارهای مناسب برای تامین مالی است.

شایان ذکر است طی ۱۰ ماهه سال ۹۳ در پی معامله حدود ۷.۷ میلیون تن انواع محصولات صنعتی و معدنی، تامین مالی کوتاه مدت به ارزش تقریبی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق قراردادهای سلف در بورس کالای ایران صورت پذیرفته است.

همچنین با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن گل گهر برای اولین بار در کشور، تامین مالی برای این مجتمع معدنی به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال صورت گرفت. ضمن آنکه در بازار ثانویه نیز تا کنون ارزش معاملات اوراق سلف استاندارد سنگ آهن به بیش از ۱۶۵۰ میلیارد ریال بالغ شده است که حاکی از استقبال فعالان بازار از این ابزار مالی نوین می باشد.

گفتنی است روز چهارشنبه ۸ بهمن از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۰.۳۰ کارگاه آموزشی ' آشنایی با گواهی سپرده کالایی ' توسط اکبر میرزاپور رییس اداره انبارهای بورس کالای ایران و کارگاه آموزشی ' روش های تامین مالی صنعت فولاد در بورس کالا از طریق قراردادهای سلف موازی استاندارد و قراردادهای آتی ' توسط محمدرضا ناصرپور رییس اداره توسعه ابزارهای مالی نوین این بورس در پنجمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز