خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پیشین فرابورس ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

احتمال تخلف برخی از مدیران در واگذاری سهام عدالت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۲۲

سهامی که عدالت نام داشت، اکنون به فرصتی برای مدیران با رانت‌های میلیاردی تبدیل شده و در واگذاری‌های سهام عدالت بی‌عدالتی صورت گرفته است.

مدیر عامل پیشین فرابورس ایران گفت: احتمال تخلف برخی از مدیران در واگذاری سهام عدالت وجود دارد.

مصطفی امید قائمی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که تخلف بزرگی در خصوص سهام عدالت صورت گرفته باشد زیرا نمایندگان سهام عدالت در هیات مدیره این شرکت‌ها از افرادی هستند که گزینش سختی را پشت سر گذاشته‌اند و تخلف از سوی این افراد دور از ذهن به نظر می‌رسد اما ممکن است تخلفاتی هم صورت گرفته باشد.

وی تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات هنوز لیست هفت دهکی که به صورت میدانی برای اختصاص سهام تهیه شده بود نهایی نشده است و اینکه اگر فرض کنیم یک نفر دو بار سهام عدالت گرفته باشد هم بعید است، زیرا این سهام براساس اطلاعات دقیق و کد ملی تعیین شده است.

مدیر عامل پیشین فرابورس ایران با بیان اینکه توزیع سهام عدالت هنوز نهایی نشده تصریح کرد: سهام عدالت قرار بود از محل سودهای سهام سالانه به صورت اقساط پرداخت شود و برآورد می‌شد ۴۵ میلیون نفر سهام دریافت کنند و ۴۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شود که تا اواسط سال گذشته ۲۸ هزار میلیارد تومان سهام منظور شده است.

وی افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد دولت ومجلس به دنبال راهی برای بازگرداندن عدالت بین دارندگان سهام عدالت هستند تا بین تمامی افرادی که در زمانهای مختلف این سهام را دریافت کردند سود مناسب تقسیم شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت با رأی مثبت نمایندگان مجلس آغاز شده است و تمام زوایای این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته برخی از نمایندگان مجلس در بحثسهام عدالت، یک عده‌ای با سوء‌استفاده میلیاردر شده‌اند و سهامی که عدالت نام داشت، اکنون به فرصتی برای مدیران با رانت‌های میلیاردی تبدیل شده و در واگذاری‌های سهام عدالت بی‌عدالتی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز