خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیشین فرا بورس:

نیازمند استراتژی کوتاه مدت برای سرمایه گذاری‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۷۲

دولت و مجلس هر چه زود‌تر باید به فکر راهکاری برای جلب اطمینان دوباره و افزایش سرمایه گذاری باشند.

با توجه به اتفاقات گذشته اعتماد سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در کشورکاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی برای این موضوع کاهش اعتماد به افزایش عوارض از جانب دولت بوده است.

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل پیشین فرا بورس در مصاحبه با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا درحال حاضر بازارسرمایه نیاز به ایجاد برنامه‌ای جامع و کامل از سوی دولت و مجلس دارد یا خیر؟، گفت: در حال حاضر ما به شدت نیازمند یک استراتژی کوتاه مدت و یک نقشه راه بلند مدت وهمچنین جلب اطمینان برای سرمایه گذاران هستیم.

وی در ادامه افزود: به طورمثال طی چند سال اخیر با افزایش عوارض برخی از کالا‌ها شرکت‌ها تحت فشار قرار گرفتند، ودرآمد حق الوکاله بانک‌ها نیز کاهش پیدا کرد و با افزایش عوارض برای معادن دردسرهایی ایجاد شد و سایرموسسات نیز با همین مشکلات مواجه شدند.

وی اظهارکرد: همین اتفاقات باعثشد که به اعتماد سرمایه گذاران خدشه وارد شود، بنابراین دولت و مجلس هر چه زود‌تر باید به فکر راهکاری برای جلب اطمینان دوباره و افزایش سرمایه گذاری باشند.

قائمی در پاسخ به این پرسش که آیا رشد بهای نفت تاثیری بر افزایش یا کاهش سهام محصولات پتروشیمی داشته است یا خیر؟، بیان کرد: معمولا نفت یکی از پرحاشیه‌ترین محصولاتی است که به طور مستقیم بر همهٔ اقلام اثر می‌گذارد؛ مثلا اگر قیمت نفت ۱۰۰ دلار باشد و سود حاصل از این برای کشور ما ۲ دلارباشد، اگر قیمت نفت در سطح جهانی کاهش پیدا کند، سود کشور ما به‌‌ همان میزان کاهش پیدا نمی‌کند بلکه ما شاهد کاهش بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز