خبرگزاری کار ایران

معامله ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی فرابورس از ابتدای امسال

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۳۹

ارزش معاملات فرابورس از ابتدای امسال تاکنون از مرز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

ارزش معاملات بازار معاملات ابزارهای نوین مالی در دوره زمانی یاد شده معادل ۸۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا، بهنام محسنی با اشاره به رشد حجم و ارزش معاملات در بازارهای فرابورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۰۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در فرابورس ایران معامله شده و در مجموع، حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد و ارزش معاملات ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران، ارزش معاملات بازار سوم فرابورس در این مدت ۶۸ درصد و بازار پایه نیز ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه به افزایش ۷۵ درصدی ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ارزش معاملات این بازار در دوره زمانی یاد شده معادل ۸۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بوده است.

محسنی همچنین از افزایش ۷۷ درصدی حجم معاملات بازار پایه و ۳۹ درصدی بازار ابزارهای نوین مالی در سال ۹۳ خبر داد.
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران در مورد عرضه‌های بلوکی جدید در فرابورس گفت: ۳۵ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت تولیدی سیمان فیروزکوه با قیمت پایه هر سهم ۴ هزار و ۹۲۹ ریال در روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، سازمان اقتصادی رضوی در نظر دارد که ۲۰ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت بیمه میهن را در روز ۱۶ اسفندماه به صورت عمده در بازار دوم فرابورس به فروش برساند.

بر اساس این گزارش؛ محسنی اضافه کرد: قیمت پایه هر سهم بیمه میهن معادل قیمت پایانی سهام در روز قبل از عرضه است به شرط آنکه از مبلغ ۲ هزار ریال کمتر نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز