خبرگزاری کار ایران

رییس جدید سازمان بورس:

ارایه طرح راهبردی بازار سرمایه به رئیس جمهوری

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به دست رییس جمهوری داده شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، شاپور محمدی در مراسم تودیع و معارفه غیر رسمی رئیسان جدید و قدیم سازمان بورس و اوراق بهادار به اقدامات انجام شده در دوره مدیریت گذشته سازمان بورس اشاره کرد و افزود: کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها و بحث های مالیاتی از جمله مواردی است که فطانت برای آن زحمات زیادی کشید.

وی با بیان اینکه رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است بر سر عهد خود با فطانت هستیم، گفت: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به دست رییس جمهوری داده شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: جایگاه بازار سرمایه به عنوان یک نهاد «تنزیل گر» در سطح کلان اقتصادی جای خود را پیدا کرده است.

محمدی با بیان اینکه دولت سال گذشته 105 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر کرده است، گفت: فطانت و سایر مسوولان سازمان بورس سال گذشته مردانه بابت انتشار صکوک دولتی(اوراق بهاردار اسلامی) تلاش کردند که برای این اقدام باید به آنها نوبل مالی داده شود، این در حالی است که علاوه بر صکوک دولتی، برای ابزارهای دیگری مانند اختیارات خرید و فروش استقراضی تلاش های گسترده ای انجام شد.

سخنگوی جدید سازمان بورس با اشاره به اهمیت حجم نقدینگی گفت: ما نمی توانیم نرخ ذخیره قانونی را تغییر داده و عملیات بازار باز نیز نمی تواند تغییر کلی داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه تخلفات بازار سرمایه بسیار کمتر از تخلفات بازار پول است، اضافه کرد: بازار سرمایه به خوبی روند خود را پیش می برد و امیدواریم این حرکت با شتاب بیشتری پیش رود.

کد خبر : ۳۹۵۰۶۴