خبرگزاری کار ایران

مرکز مالی ایران برگزار می‌کند؛

کارگاه آشنایی با اوراق بهادار سازی

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۷۲۲

مرکز مالی ایران کارگاه آموزشی چهارمین دوره آموزشی «آشنایی با اوراق بهادارسازی» را از 13 شهریورماه برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی مرکز مالی ایران، این دوره آموزشی با هدف آشنایی کارشناسان و مدیران بانک‌ها و نهادهای مالی با مبانی فقهی و قانونی تبدیل به اوراق بهادارسازی دارایی‌ها برگزار می‌شود.

تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی ها یا اوراق بهادارسازی، فرایندی است که در آن شرکت‌ها یا واسطه‌های مالی، دارایی‌های مالی یا حقوق مالی را به صورت اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران می‌فروشند. در این روش نهاد تأمین‌ مالی کننده، فروش دارایی‌های خود را جایگزین گرفتن وام از واسطه‌های مالی می‌کند.

آشنایی با مبانی اوراق بهادار سازی می‌تواند در توسعه تأمین‌ مالی و باز ساختار مالی شرکت‌ها موثر باشد. همچنین شناخت فرصت‌ها و ریسک‌های موجود در این نوآوری می‌تواند دید وسیع‌تری به مدیران و کارشناسان بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و سایر شرکت‌های لیزینگ دهد.

مبانی اوراق بهادارسازی، اوراق بهادار به پشتوانه دارایی( ABSs)، تعهدات بدهی وثیقه‌دار (MBSs)، اوراق بهادارسازی جریان‌های نقدی آتی، مسائل عملیاتی در اوراق بهادارسازی، مشتقات نرخ بهره در ساز و کارهای اوراق بهادارسازی، مفروضات بازارهای مالی و  مشتقات اعتباری از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

مجید پیره، پژوهشگر مالی تدریس این دوره را برعهده دارد و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه‌ای از سوی مرکز مالی ایران اعطاء می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی می‌توانند به نشانیwww.ifc.ir  (بخشآموزش) مراجعه کنند یا با شماره تماس 66724343 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز