خبرگزاری کار ایران

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران در گفتگو با ایلنا:

وضعیت بورس تا پایان سال باثبات تر خواهد شد

روح اله حسینی مقدم با بیان اینکه دغدغه بازار هم اکنون کاسته شده گفت: می‌توان پیش بینی کرد که وضعیت باثبات‌تری را تاپایان سال داشته باشیم.

روح اله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت این روزهای بازار اظهار داشت: برگزاری مجامع در تیرماه بر روی استراتژی سرمایه گذاران و تصمیم برای سرمایه گذاری افراد تاثیرگذار بوده است.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه امسال برگزاری مجامع شرکتها نسبت به سالهای گذشته وضعیت خاص‌تری داشت گفت: در این مدت وضعیت سودآوری شرکتها تغییراتی داشت و تعدیل‌های منفی در بسیاری از شرکتها نیز اتفاق افتاد هر چند پیش بینی هم می شد که وضعیت مجامع امسال چندان هم مطلوب نباشد.

این مقام مسئول در بورس تهران افزود: پشت سرگذاشتن این اتفاق برای بازار بسیار مفید و مهم بود که در انتهای تیر ماه این موضوع رخ داد و پیش‌بینی‌ها این است که مرداد ماه وضعیت بهتر از قبل شود.

حسینی مقدم تصریح کرد: نزدیک 10 درصد بازار مربوط به صنعت بانکداری است و در صورت برگزاری این مجامع می توان اظهار نظر بهتری داشت.

وی با بیان اینکه دغدغه بازار هم اکنون کاسته شده گفت: می‌توان پیش بینی کرد که وضعیت باثبات‌تری را تاپایان سال داشته باشیم.

حسینی‌مقدم در مورد وضعیت شرکتها طی سه ماه گذشته گفت: نوساناتی که در بازار وجود داشت قطعا به خاطر برگزاری مجامع بوده وکاهش حجم معاملات هم به دلیل همین موضوع بوده است.

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران افزود: افراد نمی‌دانند که‌ ایا در مجامع شرکتها باید حضور پیدا کنند یا خیر و اطلاعات کافی هم در این زمینه ندارند و برخی از سهامداران هم تمایل به فروش دارند و همه این موارد در استراتژی سرمایه گذاران اثر گذاشته است.

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۳۲۷۰