خبرگزاری کار ایران

ریزش قیمت اوراق تسهیلات مسکن ادامه دار شد

معاملات بازار فرابورس ایران روز جاری در حالی به پایان رسید که حدود ۱۴۵ میلیون ورقه بهادار در ۲۱ هزار و ۵۹ دفعه معاملاتی داد وستد شد که ارزش آن به رقم ۶۰۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال رسید ضمن اینکه اوراق تسهیلات مسکن نیز در بازار ابزارهای نوین مالی با ادامه ریزش قیمتی مواجه و در نرخ‌های بین ۸۷۳ هزار ریال تا ۸۹۹ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز یکشنبه هفتم شهریورماه همچنین شاهد رشد نزدیک به ۷,۵ واحدی (معادل ۰.۹۲ درصد) شاخص کل نیز بودیم که در نتیجه آن شاخص کل ( آیفکس) نشانگر عدد ۸۱۵ واحد شد.

در همین حال بازار سهام فرابورس ایران روز جاری شاهد دست و به دست شدن ۱۰۵ میلیون و ۶۵۰ هزار سهم به ارزش ۳۲۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بود که در این بین نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان بالاترین حجم و ارزش مبادلات سهام را با خرید و فروش ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار سهم به ارزش ۵۱ میلیارد ریال شاهد بود.

در این بازار همچنین نمادهای آتیه داده پرداز، دامدری تلیسه نمونه و مدیریت انرژی امید تابان هور به‌عنوان نمادهای پرببینده شناخته شده و نمادهای"مارون" و "تلیسه" بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند. همچنین نماد پتروشیمی مارون به‌همراه تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان بالاترین تاثیر مثبت را تا سقف حداکثر ۹ واحد بر شاخص فرابورس(آیفکس) گذاشته و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی تا کف حداکثر ۲,۱۳ واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

طبق این گزارش؛ در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز شاهد نقل و انتقال ۱۱۸ هزار و ۲۵۹ ورقه بهادار به ارزش ۱۱۵میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بودیم که نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد "اخزا۶" بیشترین حجم و ارزش این بازار را به خود اختصاص داد. در این نماد بیش از ۳۵ هزار ورقه بهادار دادوستد شد که ارزش آن ۳۲ میلیارد ریال بود.

در حال حاضر نمادهای اخزا ۲ تا ۶ در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران دادوستد می‌شوند که روز جاری ارزش معاملات این اوراق بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بود.

لازم به ذکر است نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی "وکوثر۱" امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.

کد خبر : ۴۰۵۴۱۲