خبرگزاری کار ایران

امروز در بورس انرژی عرضه می‌شود؛

سوخت هوایی به مقصد ارمنستان و عراق در رینگ بین الملل

امروز، گاز مایع پالایش گاز فجر جم به مقاصد افغانستان و پاکستان، گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت اراک به مقاصد ارمنستان و عراق در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه معاملاتی امروز (‎شنبه 17 مهر ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل و آیزوفید پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس، گاز مایع، بوتان و پروپان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی عرضه می شود.

همچنین در جریان معاملات آخرین روز بورس انرژی (چهارشنبه 14 مهر ماه 95)، در بازار فیزیکی، کالاهای حلال 410 پالایش نفت آبادان، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و قطران ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 4 هزار و 409 تن به ارزشی بیش از 47 میلیارد و 805 میلیون ریال بود.

از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به معامله کل حجم عرضه نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و قطران ذوب آهن اصفهان اشاره کرد.

طی جلسه معاملاتی این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، در نماد بنزین اکتان 90 شرکت نفت ستاره خلیج فارس (ستاره 961)، 5 هزار و 110 قرارداد با ارزش بیش از 11 میلیارد و 336 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

چهارشنبه، آخرین روز معاملاتی سمانک 954 بود که در پایان جلسه معاملاتی نماد این قرارداد متوقف شد تا فرآیند تسویه آن آغاز شود.

تاریخ عرضه اولیه این اوراق 15 مهر 94 و قیمت هر قرارداد در دوره عرضه اولیه برابر با 7 میلیون و 964 هزار و 900 ریال بود. همچنین این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش با نرخ 1.25 و 1.28 برابر قیمت اوراق در روز عرضه اولیه بوده‌اند.

در این روز بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 95 قرارداد معادل 2 هزار و 100 مگاوات ساعت به ارزش حدود 788 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی روز چهارشنبه، نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 14 آبان 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 18 تا 20 مهر 95 متوقف شدند.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 59 میلیارد و 930 میلیون ریال بالغ شد.

 

کد خبر : ۴۱۷۷۹۳