خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه مشترک تامین سرمایه امین و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین؛

همگرایی مالی با هدف بهبود وضعیت اقتصاد ملی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۰۷

در دومین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های تامین مالی بازار سرمایه داخلی و بین‌المللی و نیز خدمات مشاوره‌ای، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت تامین سرمایه امین و شرکت سرمایه‌گذاری نفت،گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد تاپیکو در محل غرفه شرکت تامین سرمایه امین و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد مدیر عامل هلدینگ تاپیکو در ارتباط با بنگاه‌های تحت پوش این هلدینگ و وضعیت فعلی آنها گفت: بر اساس تصمیم وزارت رفاه، ما باید در حوزه استراتژی های سهام‌داری‌مان تجدید نظر کنیم. به این مفهوم، ما باید با اتخاذ استراتژی جدید، بنگاه‌های کم بازده را از دور خارج کرده و با بهره‌گیری از مشاوران مناسب، اقدام به فروش بخشی از سهام آنها بکنیم.

محمود مخدومی افزود: با بررسی‌های انجام گرفته، ما مشاهده کردیم که شرکت تامین سرمایه امین عملکردی درخور توجه داشته و مرکز راهکارهای نیرو و انرژی این تأمین سرمایه تمرکز تخصصی و جامعی در حوزه مورد نظر ما داشته است. به همین دلیل با هدف بهره‌گیری از چنین پتانسیل مثبتی، بر آن شدیم تا از ظرفیت‌های این شرکت در زمینه مشاوره و تأمین مالی استفاده کنیم.

وی در ارتباط با امضای تفاهم نامه با تامین سرمایه امین تاکید کرد: هم‌گرایی و همکاری در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو در شرایط فعلی به سود اقتصاد ملی کشور است و باید از هرگونه پراکنده‌کاری پرهیز کرد. ما با امضای این تفاهم نامه در پی آن هستیم که پروژه‌های بزرگ بعدی ما با مشورت مشاورانی متخصص کلید بخورد و نگاهی به پروژه‌های انجام گرفته توسط تامین سرمایه امین در یکساله اخیر این نوید را به ما می دهد که در مسیری روشن گام نهاده‌ایم.

مخدومی ادامه داد: بهره‌گیری از مشاوره کارشناسان مرکز راهکارهای نیرو و انرژی شرکت تامین سرمایه امین می‌تواند در توسعه و نوسازی پروژه‌های ما تاثیری مناسب داشته و ما همکاری مان را در اینده با تامین سرمایه امین توسعه بیشتری خواهیم داد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با اشاره به ارتباطات بین‌المللی تامین سرمایه امین خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان داد که این شرکت بازوهای مالی قدرتمندی را در کشورهای دیگر شناسایی کرده و ما می توانیم در کنار کارشناسان متبحر هلدینگ تاپیکو، این نیروی بالقوه در تامین سرمایه امین را نیز به مجموعه خویش بیفزائیم. در حقیقت با مشاوره این کارشناسان، می توانیم اطمینان داشته باشیم که در پروژه‌های آتی به سود مورد انتظار خود دست یافته و بدون بررسی دقیق، وارد اجرای یک پروژه جدید نشویم.

 در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین نیز با اشاره به اینکه تداوم تمرکز شرکت‌های تامین سرمایه بر حوزه تامین مالی و مدیریت دارایی، نباید مانع از توجه به حوزه خدمات مشاوره‌ای شود، اعلام کرد: پس از امضای این تفاهم‌نامه، تلاش خواهیم کرد تا خدمات مشاوره یکپارچه را به سایر شرکت‌های مطرح کشور ارائه کنیم.  

سعید بداغی افزود: مرکز راهکارهای نیرو و انرژی شرکت ما از ابتدا با هدف ارائه خدمات مشاوره ای، خدمات مدیریتی و تامین سرمایه به شرکت‌های بزرگ این حوزه تشکیل شد و ما امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه این بازوی تخصصی بتواندراهکارهای مناسبی را ارائه و همکاری مستمری با هلدینگ تاپیکو  و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه نفت، گاز و انرژی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز