خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران:

بورس ایران توئیت‌های رئیس جمهور امریکا را تحویل نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۲۹

شرکت های گروه نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و فلزات اساسی بیش از 60 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهند. عملکرد مطلوب این گروه ها در سال گذشته باعث رشد بازار سرمایه شد و شاخص بورس بیش از 20 هزار واحد رشد کرد که حکایت از بالندگی صنایع بزرگ بازار سرمایه دارد.

به گزارش ایلنا، عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران عملکرد صنایع بزرگ بازار سرمایه را در سال گذشته نسبت به سال های قبل بسیار مناسب دانست و گفت: وضعیت سودآوری و بهبود شاخص های عملکردی به خصوص در حوزه معادن و فلزات اساسی در سال گذشته بسیار قابل قبول بود.

محمدعلی احمدزاده اصل با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ بازار در سال گذشته شاهد رشد و رونق خوبی بودند، گفت: شرکت های گروه فلزات اساسی، نفت و گاز و پتروشیمی در سال گذشته رشد قابل توجهی در ارزش سهام خود داشتند و این ترقی نشان از اقبال فعالان بازار سرمایه به این صنایع بود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش های این صنایع نشان می دهد در سال جاری نیز عملکرد خوبی خواهند داشت، اظهار داشت: پیش بینی می شود رشد، رونق و سودآوری این صنایع ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکت های گروه نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و فلزات اساسی بیش از 60 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهند، گفت: عملکرد مطلوب این گروه ها در سال گذشته باعث رشد بازار سرمایه شد و در سال 96 شاخص بورس بیش از 20 هزار واحد رشد کرد که حکایت از بالندگی صنایع بزرگ بازار سرمایه دارد.

وی با تاکید بر اینکه نوسان های اخیر بازار موقتی و زودگذر است، گفت: صنایع بزرگ بازار سرمایه با گذر از این دوران، به زودی و مجددا در مسیر رشد قرار می گیرند.

احمدزاده اصل با تاکید بر اینکه سایر صنایع بازار از صنایع بزرگ و تاثیر گذار تبعیت می کنند، گفت: گروه های مس، فولاد ، سنگ آهن و پتروشیمی ها موتور محرک بازار هستند که رشد آنها باعث رونق بازار سرمایه می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمرکز اقتصاد در سیاست های کلان صنعتی به صنایع بزرگ معطوف شود تا صنایع جانبی شکل بگیرند، گفت: صنایع بزرگ شاید اشتغال زیادی نداشته باشند اما اگر صنایع جانبی آنها شکل بگیرند اشتغال زا، ارزش آفرین و سودده خواهند بود. صنایع جانبی در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کشور نقش پررنگی دارند. برای رشد اقتصادی کشور نیازمند افزایش تحرک در صنایع پایین دستی و جانبی است و نقدینگی های مردم باید به سمت سرمایه گذاری های پایین دستی هدایت شود تا از کسب و کارها و صنایع کوچک حمایت بیشتری شود.

وی معتقد است اگر نقدینگی های مردمی به سمت بازار سرمایه به عنوان بخش مولد اقتصاد هدایت شود به طور قطع از آن مسیر به صنایع جانبی تزریق و باعث رشد و رونق این صنایع خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سنا درباره گمانه زنی های سرنوشت برجام و تاثیر بازار سرمایه از این ریسک سیستماتیک گفت: به نظر من یکی از سناریوهای محتمل این است که آمریکا از برجام خارج شود اما اروپا بر عهد خود پایبند بماند. البته از نظر دولت ایران، آمریکا از ابتدا نیز در فضای برجام نفعی برای ایران نداشت و حضور یا عدم حضورش اتفاق جدیدی نیست.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 20 سال است کشور ما درگیر مذاکرات این چنینی با آمریکا است، گفت: به همین دلیل کشور همیشه برای مقابله با این ریسک ها تمهیدات لازم را اندیشیده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور قطع اگر آمریکا هم از برجام خارج شود بازار سرمایه دچار التهاب شدیدی نمی شود ؛ چرا که بخشی از اثرات این خبر را پیشخور کرده است و دیگر توئیت ها و تهدیدهای رئیس جمهور امریکا را جدی نمی گیرد. به همین دلیل نهایتا دو الی سه روز شاهد نوسان منفی در بازار خواهیم بود و پس از آن متغیرهای بازار سرمایه در مسیر تعادلی قرار می گیرند.

به گفته احمدزاده اصل، صنایع بازار سرمایه چشم انداز روشنی دارند و فروش های هیجانی و بی دلیل فقط ضرر و زیان برای سرمایه گذاران به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور ما ظرفیت های بالایی برای رشد دارد، به سرمایه گذاران بازار سرمایه توصیه کرد: درگیر فضاهای هیجانی بازار نشوند و در شرایط بیش واکنشی تصمیم های اشتباه نگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز