خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان مطرح کرد :

بی تفاوتی بورس به حضور یا عدم حضور امریکا در برجام

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۳۰

به گفته مهرآور، در صورتی که گمانه زنی ها برای خروج آمریکا از برجام تحقق یابد احتمالا دلار باز هم نوسان داشته باشد، که این افزایش نرخ برای بازار سرمایه اتفاق بدی نیست؛ چراکه بخش قابل توجهی از شرکت های حاضر در بازار سرمایه صنایع صادرات محور هستند که از افزایش نرخ ارز منتفع می شوند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه صنایع بورسی در شرایط خوبی قرار دارند، گفت: بررسی گزارش ها و عملکردهای شرکت های بورسی نشان می دهد صنایع بازار سرمایه سودآوری خوبی در سال گذشته داشتند و افزایش سود قابل توجهی را نیز برای سال جاری پیش بینی کرده اند.

حمیدرضا مهرآور در خصوص گمانه زنی ها از سرنوشت برجام و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: نوسان های این روزهای بازار فقط متاثر از برجام نیست.

وی نوسان های بازار ارز را یکی از دلایل نگرانی اهالی بازار سرمایه دانست و گفت: همچنین نرخ سود سپ‍رده های بانکی نیز از دیگر دلایلی است که جذابیت بازار سرمایه را کاهش می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، اتفاق جدید و تازه ای رخ نداده است، اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن این فرضیه ما به سال های گذشته و پیش از برجام بازمی گردیم که تحریم ها هم پابرجا بود اما بازار سرمایه به خوبی در مسیر صعود قرار داشت.

مهرآور، یکی از دلایل صعود بازار سرمایه در زمان تحریم را هدایت صحیح نقدینگی ها به سمت بازارهای مولد دانست و گفت: در آن سال ها نقدینگی به طور کاملا هدایت شده ای به سمت بازار سرمایه می آمد اما در حال حاضر این هدایت نقدینگی به بازار سرمایه کمتر شده است و بخشی از پول های سرگردان جامعه راهی بازارهایی می شوند که اگر نگوییم به اقتصاد ضربه می زند، برای آن مثبت نیز نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسولان باید دوباره تلاش کنند تا نقدینگی های جامعه به سمت بازار سرمایه هدایت شود، گفت: در صورتی که گمانه زنی ها برای خروج آمریکا از برجام تحقق یابد احتمالا دلار هنوز هم اندکی دیگر  با افزایش قیمت مواجه می شود که این افزایش نرخ برای بازار سرمایه اتفاق بدی نیست؛ چراکه بخش قابل توجهی از شرکت های حاضر در بازار سرمایه صنایع صادرات محور هستند که از افزایش نرخ ارز منتفع می شوند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سود صنایع بزرگ بازار باعث رشد و رونق بازار سرمایه می شود،افزود: با افزایش سود دهی صنایع بازار سرمایه برای سرمایه گذاران محلی جذاب می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در ادامه به بررسی وضعیت صنایع بورسی پرداخت و گفت: صورت های مالی شرکت ها، اخباری که از صنایع منتشر می شود و گزارش های عملکرد ماهیانه نشان می دهد شرکت های بازار سرمایه از شر ایط خوبی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه بودجه های امسال شرکت ها نیز حاوی اخبار خوبی برای سرمایه گذاران است، گفت: بهبود شرایط سوددهی صنایع در بازار سرمایه در حالی رخ داده است که نسبت  p/e شرکت ها نسبت به سالهای قبل به شدت کاهش یافته و تقریبا به سمت اعداد پایینتر در حرکت است.

مهرآور با تاکید بر اینکه مجموع این عوامل افق های روشنی را برای بازار سرمایه ترسیم می کند، گفت: با توجه به پیش بینی چشم انداز روشن بازار سرمایه ، شرایط فعلی بهترین زمان برای خرید سهام در قیمت های جذاب است.

وی مهمترین راهکار برای کاهش نوسان بازار سرمایه را افزایش انتشار اطلاعات شفاف دانست و گفت: سرمایه گذاران باید بتوانند یک پیش بینی معقول و منطقی از اقتصاد داشته باشند.

به گفته مهرآور اگر پیش بینی پذیری به اقتصاد کشور بازگردد بورس شرایط خوبی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه افزود: سهامدارانی که در شرکت های صادرات محور، صنایع بزرگ و بنیادی و صندوق های سرمایه گذاری مشترک که توسط مدیران خبره و حرفه ای اداره می شوند، سرمایه گذاری کرده اند هیچ نگرانی نداشته باشند و دچار هیجان های زودگذر بازار سرمایه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز