خبرگزاری کار ایران

رئیس شورا‌های اسلامی کار بوشهر:

کارگران «آبهای عمیق» حقوق ۲ ماه گذشته‌شان را دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۱

چکیده: در پی اعتراض صنفی و تجمع کارگران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در مقابل ساختمان اداری شرکت، کارفرمای شرکت آب‌های عمیق یک ماه حقوق مربوط به شهریور ماه را به کارگران پرداخت کرد.

یک فعال کارگری در استان بوشهر از پرداخت یک ماه از معوقات ۳ ماهه حقوقی ۴۵۰ کارگر شرکت فن‌آوری آبهای عمیق(dot) به دلیل آنچه «شرایط نامناسب اقتصادی و رکود بازار کار» می‌خواند خبر داد.

«محمد اسماعیل دشمن زیاری»، رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان بوشهر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: حدود ۴۵۰ کارگر قراردادی شرکت آبهای عمیق از زیر مجموعه‌های شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) که در ساخت پروژه‌های دریایی فعالیت دارند، حقوق دو ماه گذشته‌شان را دریافت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه معوقات حقوقی این کارگران تا روز گذشته(چهارشنبه ۱۹ آذر ماه) حدود سه ماه بوده است، ادامه داد: در پی اعتراض صنفی و تجمع کارگران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در مقابل ساختمان اداری شرکت، کارفرمای شرکت آب‌های عمیق یک ماه حقوق مربوط به شهریور ماه را به کارگران پرداخت کرد.

دشمن زیاری در بخش دیگری از این گفتگو به تاثیر فشارهای اقتصادی بر فعالیت شرکت آبهای عمیق پرداخت و گفت: در آغاز سال جاری حدود ۷۰۰ کارگر قرار دادی و متخصص در شرکت فن آوری آب‌های عمیق اشتغال داشتند اما به سبب افزایش تخریم‌های نفتی این شرکت تا آبان ماه تعداد زیادی از کارگران خود را با اتمام قرار دادکاریشان تعدیل کند.

به گفته این فعال کارگری بوشهر، ۱۵۰ کارگر متخحصص و باتجربه شرکت آب‌های عمیق در دو مرحله طی ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری بیکار شده‌اند.

گفتنی است، شرکت فن آوری آب‌های عمیق از شناخته شده‌ترین واحد‌های پیمان کاری در اجرای پروژه‌های نفتی و لوله گذاری در دریا است که تحت مسئولیت شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز