خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بوشهر:

شهروندان هر لحظه که احساس خطر کردند با آتش‌نشانی تماس بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۸

همه واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی باید دستورالعمل سازمان آتش نشانی را رعایت نموده و تجهیزات امدادی را در ساخت بکار برند تا پروانه ساخت و ایمنی برای آنها صادر شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بوشهر گفت: سازمان آتش نشانی صرفا خدماتی است و خدمات ایمنی را نیز به شهروندان ارائه می‌دهد.
به گزارش ایلنا از بوشهر، علی اکبر کمان گفت: از شهروندان می‌خواهیم هر لحظه که احساس خطر کردند با این سازمان تماس گرفته و از خدمات و آموزش‌های ایمنی بهره‌مند شوند. خدمات سازمان به مقابله با حوادثمحدود نمی‌شود و ما از لحظه احساس خطر می‌توانیم در کنار همشریانمان باشیم.
وی افزود: هر ساله با ورود به فصل زمستان و عدم استفاده صحیح مردم از وسایل گرمایشی گازی، متاسفانه شاهد حوادثگاز گرفتگی در کشور هستیم که این امر در بوشهر خیلی به ندرت اتفاق افتاده ولی در صددیم با آموزش استانداردهای لازم به شهروندان، شاهد بروز این گونه حوادثنباشیم.
علی اکبر کمان وضعیت فعلی سازمان آتشنشانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: وجود امکانات، ماشین آلات و تجهیزات لازم، نیروهای توانمند و آموزش دیده، وجود ۴ ایستگاه آتش نشانی و… موید این ادعاست.
وی افزود: زمان رسیدن به حریق در شهر بوشهر بین ۳ تا ۵ دقیقه است که این زمان در حد استاندارد است.
کمان اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیروهای سازمان آتش نشانی بوشهر در ۵۰۳ عملیات شامل ۳۰۲ مورد آتش‌سوزی و ۲۰۱ مورد امدادی شرکت کرده‌اند و با بکار بردن سه آیتم دقت، سرعت و قدرت باعثایجاد رضایتمندی در مردم شده‌اند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی بوشهر گفت: این سازمان یکی از سازمان‌های کشور است که ۴ نفر آتشنشان خانم را به خدمت دارد. وجود دستگاه زنده یاب و سگ امداد برای مواقع امداد و نجات از دیگر داشته‌های این سازمان است.
علی اکبر کمان با اشاره به اینکه از طریق رادیو پیام در حال آموزش ایمنی‌های لازم به شهروندان هستیم افزود: در حال حاضر از مهدکودک‌ها گرفته تا مساجد و ادارات همگی از خدمات آموزش ایمنی سازمان بهره‌مند می‌شوند.
همه نیروهای این سازمان آموزش درون سازمانی را گذرانده‌اند و ۵۰ درصد نیرو‌ها نیز آموزش‌های برون سازمانی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند در حال حاضر ۴۰۵ هزار نیروی داوطلب آتش نشان داریم که در مواقع اضطرار از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر بوشهر با بیان اینکه پیشگری اصل و اساس کار ماست اظهار داشت: همه واحد‌های مسکونی، تجاری و صنعتی باید دستورالعمل سازمان آتش نشانی را رعایت نموده و تجهیزات امدادی را در ساخت بکار برند تا پروانه ساخت و ایمنی برای آن‌ها صادر شود.
علی اکبر کمان، تصادفات جاده‌ای را در جایگاه اول حوادثبوشهر عنوان کرد و افزود: آتش سوزی‌ها که اغلب به دلیل استفاده ناصحیح و غیر استاندارد از وسایل برقی رخ می‌دهد نیز در رتبه دوم حوادثاین شهر قرار دارد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی بوشهر با بیان اینکه قصد داریم همه خودرو‌های شهر را ایمن سازی کنیم اضافه کرد: در حال حاضر همه اتوبوسهای شهر و حدود ۵۰ درصد تاکسی‌های بوشهر مجهز به دستگاه خاموش کننده هستند و بعضا در مواقع لزوم قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی موفق به اطفاء حریق شده‌اند و از گسترده شدن آتش سوزی جلوگیری نموده‌اند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل نا‌آگاهی شهروندان از مسائل ایمنی تا کنون بیشترین آتش سوزی‌ها در مساکن و شب هنگام رخ داده است گفت: مراکز صنعتی مثل منطقه ویژه اقتصادی، جایگاه‌های سوخت و شهرک‌های صنعتی مکان‌هایی هستند که خطر آتش سوزی‌های بزرگ را به همراه دارند و باید برای ایمن سازی محلشان اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر درهای ضد سرقت به عنوان یک معضل گریبانگیر این سازمان شده‌اند.
کمان افزود: روزانه ۳،۴ مورد از تماس‌های این سازمان مربوط به باز کردن این نوع درهاست که صاحب محل کلیدش را جا گذاشته است در حالیکه انتظار دارد ما در را بدون آسیب و سالم باز کنیم.
سازمان آتش نشانی نه اجازه این کار را دارد و نه توان اینکه درب‌ها را سالم باز کند و نیروهای ما فقط زمانی به ساختمان‌های دارای درب ضد سرقت وارد می‌شوند که کسی در آن فضا دچار مشکلی شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز