خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ کارگر در پارس جنوبی با دو ماه کار بی‌حقوق اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۶۵

چکیده: شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» که از پیمانکاران تامین کننده منابع انسانی در شرکت «آذر خاک» است، بعد از آنکه منابع مالی مورد نظرش از سوی شرکت آذرخاک تأمین نشد، ضمن توقف فعالیت‌اش، تمامی ۱۵۰ کارگری که به واسطه این شرکت کار می‌کردند را اخراج کرد.

یکی از شرکت‌های پیمانکاری مستقر در فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی با گذشت پنج ماه از اخراج ۱۵۰ کارگر، بیش از ۲ ماه حقوق این کارگران را پرداخت نکرده است.

«رسول رحیمی» که خود از کارگران اخراجی این شرکت پیمانکاری است در این باره به ایلنا گفت: شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» که از پیمانکاران تامین کننده منابع انسانی در شرکت «آذر خاک»(مجری طرح توسعه فاز ۱۳ منطقه پارس جنوبی) است، بعد از آنکه منابع مالی مورد نظرش از سوی شرکت آذرخاک تأمین نشد، ضمن توقف فعالیت‌اش، تمامی ۱۵۰ کارگری که به واسطه این شرکت کار می‌کردند را اخراج کرد.

او با بیان اینکه معوقات مالی کارگران شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» مربوط به دو ماه‌ تیر و مرداد و ده روز از حقوق شهریور ماه سال جاری است، افزود: با وجود آنکه کارفرما، با کارگران زیر مجموعه خود تسویه حساب کرده است، اما هیچ وجهی بابت طلب کارگران پرداخت نکرده است.

این فعال کارگری در بخش دیگری از این گفتگو، با بیان اینکه در نتیجه تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرایط طاقت فرسای آب و هوایی و قوانین غیر عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمایان باعثشده تا نیروهای انسانی تحت فشار قرار گیرند.

پیمانکار: فقط یک ماه حقوق نداده‌ام

در این زمینه «منوچهر جمالی» مدیر عامل شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» تنها پرداخت نشدن یک ماه و ده روز از حقوق کارگران را تایید کرد و دلیل تأخیر در پرداخت حقوق کارگران را پرداخت نشدن به موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار اصلی، شرکت «آذر خاک» دانست.

او با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته «آذر خاک» صورت وضعیت‌ها ی مالی شرکت «صنعت سپاهان صادق» را پرداخت نکرده است، به ایلنا گفت: ما برای دریافت مطالبات کارگران و شرکت ناچار شده‌ایم به مراجع قضایی شکایت کنیم.

او با بیان اینکه معوقات مالی ۱۵۰ کارگر مربوط به یک ماهه مرداد و ده روز از شهریور است، افزود: حقوق تیر ماه کارگران پرداخت شده و فقط حقوق حدود ۱۵ نفر از کارگران در این ماه به تاخیر افتاده است.

مدیرعامل شرکت پیمانکاری «صنعت سپاهان صادق» گفت: همچنین این شرکت بابت بدهی‌های مالی خود به سازمان تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیون تومان بدهکار است.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در نتیجه این تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرایط طاقت فرسای آب و هوایی و قوانین غیر عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمایان باعثشده تا نیروهای انسانی تحت فشار مضاعف قرار بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز