خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی شدند

کد خبر : ۱۳۷۶۵۷

برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان باید از همه توان و ظرفیت موجود نهایت بهره را ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

استاندار بوشهر از جانمایی پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در آیین جانمایی پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان باید از همه توان و ظرفیت موجود ‌‌نهایت بهره را ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

وی با اشاره به وضعیت پتروشیمی دشتستان و گناوه یادآور شد: ایجاد پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه اهمیت بسیار زیادی دارد و هم از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم ارزآوری برای استان و کشور مهم و تاثیرگذار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه جانمایی این ۲ پتروشیمی قطعی شده خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته هم‌اکنون جانمایی این ۲ مجموعه قطعی شده و امیدوار هستیم طی چند ماه آینده کلنگ‌زنی شده و آغاز به‌کار کند.

سالاری تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این پتروشیمی‌ها توسط بخش خصوصی و با استفاده از فاینانس چینی اجرایی و عملیاتی می‌شود و بودجه دولتی نیاز ندارند.

وی اضافه کرد: مشکل زمین این ۲ پتروشیمی برطرف شده و امیدوار هستیم با طی مراحل قانونی در کمترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی آن‌ها باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، دوره ساخت این ۲ پتروشیمی مدت ۳۶ ماه الی ۴۸ ماه است و در دوره ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

سالاری بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هزینه ساخت پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه در مجموع بیش از ۴.۱ میلیارد یورو است.

وی یادآور شد: از تمام توانمندی و پتانسیل موجود برای تسریع در اجرایی شدن این پروژه استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم در این مسیر به موفقیت لازم برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز