خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

مشکلات شهرستان دیلم در ابعاد مختلف بررسی و مرتفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۶

ساحل مطلوب دیلم در چهار مقوله مهم گردشگری، آبزی پروری، شیلات و تجارت و حمل و نقل دریایی امکانات قابل توجه و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت دارد.

استاندار بوشهر گفت: شهرستان دیلم در بخش‌های مختلف کشاورزی، تجارت، شیلات، گردشگری و آبزی‌پروری قابلیت‌های فراوانی دارد که مشکلات این بخش‌ها بررسی و حل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست با مسئولان، نخبگان، شوراهای اسلامی و دهیاری‌های دیلم گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته پروژه آبرسانی به دشت‌های حاصلخیز لیروای بتواند ظرف مدت دو تا سه سال آینده تکمیل شود و یک فرصتی فرا‌تر از فرصت‌های قبلی برای شهرستان دیلم ایجاد کند. وی عنوان کرد: شهرستان دیلم شرایط خاص خود را درمیان سایر شهرستان‌ها دارد و ساحل بسیار مطلوب و مناسبی دارد که این ساحل زیبا در چهار مقوله مهم گردشگری، آبزی پروری، شیلات و تجارت و حمل و نقل دریایی امکان قابل توجه و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت داراست.

سالاری افزود: در مقوله گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد که لازمه‌اش این است که دولت و بخش خصوصی و مردم دست به دست هم بدهند تا بتوانیم از این ساحل بسیار زیبا به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: مشارکت تنها پول خرج کردن نیست و باید در همه ابعادش مشارکت باشد تا بتوانیم شاهد وضعیت بهتری در حوزه گردشگری دراین منطقه باشیم.

سالاری ابراز داشت: پیشنهاد من به همه این است که هرآنچه درحوزه گردشگری به ذهنتان می‌رسد را به دستگاه اجرایی مربوطه و فرماندار منتقل کنید و طراحی محدوده‌هایی که مناسب برای گردشگری است به اداره کل گردشگری و میراثفرهنگی استان دستور داده شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب طرح کلی که تدوین می‌شود سرمایه‌گذار بخش‌هایی را اجرا می‌کند و دولت هم با همکاری بخش خصوصی که سازنده آن هست و همه سازمان‌های مردم نهاد باهم مشارکت می‌کنند و این نوع بهره‌برداری گردشگر به شهرستان می‌آورد و گردشگران هم صرفاً برای ادای دین نمی‌آیند و یک سری گردش مالی و سرمایه هم برای شهر می‌آورند و مشاغل پشتیبان شکل می‌گیرد و بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان در این حوزه حل می‌شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در خصوص استفاده دیگر از دریا می‌توان به آبزی پروری اشاره کنم که کارهای خوبی در شهرستان شده و منتهی ظرفیت شهرستان در این شهرستان بیشتر از این است.

سالاری تصریح کرد: در استان پیگیری می‌کنیم و مدیرکل شیلات هم پیگیری می‌کنند که در حوزه شیلات بیش از این از ظرفیت شهرستان دیلم و بقیه نقاط ساحلی استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقوله بعدی در استفاده از دریا بحثتجارت و حمل و نقل دریایی است که دراین حوزه که بخش عمده معیشت مردم متکی به آن است باید بتوانیم این بخش را رشد دهیم.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در مسایل گمرکی نگرانی‌ها و پیشنهاداتی وجود داشته که مدیرکل نظارت گمرکات استان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی خواهند کرد و راهکارهایی خواهند اندیشید تا جایی که امکان دارد بنده هم به نوبه خود پیگیری خواهم کرد که آن مشکلات را حل کنیم.

سالاری اضافه کرد: بحثدیگر شهرک‌های صنعتی است که وضعیتی که الان شهرک‌های صنعتی دیلم دارد وضعیت مطلوبی نیست و امیدوارم با تکیه بر پتانسیل آبزی پروری بتوانیم صنایع فرآوری و بسته بندی را شکل دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز