خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر شهرنشین هستند

کد خبر : ۱۵۱۰۲۶

در ارزیابی عملکرد شهرداری های استان میزان جذب و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مهمترین شاخص است

استاندار بوشهر گفت: با وجود فشردگی کار شهرداران در آستانه سال جدید ولی آماده سازی شهرهای استان برای استقبال از گردشگران نوروزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست با شهرداران استان بوشهر با اشاره به اینکه در این استان تاکنون ۳۶ شهرداری ایجاد شده اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر شهر نشین هستند که افزایش خدمات عمومی به شهروندان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه خدماتت شهرداری‌ها باید برون سپاری شود افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های قابلیت مهمی برای انجام خدمات شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف دارد که لازم است شرکت‌های تخصصی در همیاری شهرداری‌ها ایجاد شود.

استاندار بوشهر بر تاسیس کارخانه سالاری کمپوست در سه نقطه استان بوشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه زباله‌های شهر‌ها بطور بهداشتی دفع نمی‌شود و زباله‌های این مناطق قابل بازیافت است لازم در سه نقطه شمالی، مرکزی و جنوب استان کارخانه‌های بازیافت زباله کمپوست برای خروج از این وضعیت تاسیس شود.

سالاری تصریح کرد: با وجود غنی بودن نوع پسماند‌ها در جنوب استان هم اینک سرمایه گذاران فراوانی برای استقبال از سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد که باید از این قابلیت برای پاکسازی شهرهای استان و حفظ سلامتی مردم تلاش کرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی دراجرای برنامه‌ شهرداری‌ها خاطرنشان کرد:: در ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استان میزان جذب و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مهم‌ترین شاخص است که به نسبت جمعیت، امکانات و ظرفیت‌های هر شهر دیده می‌شود.

استاندار بوشهربر استفاده از سواحل استان بوشهر برای ایجاد طرح‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: اقامتگاههای مسافران نوروزی در سواحل قرار دارد که ۴۰۰ کانکس برای این منظور در نظر گرفته شده است.

سالاری بر زیبا سازی چهره شهر‌ها تاکیدکرد و گفت: هویت زیبایی هر شهر به ورودی آن بستگی دارد چراکه ورود هر گردشگربه هر شهر ابتدا به چهره شهر توجه می‌کند که نشان دادن فرهنگ و شخصیت ساکنان آن شهر است.

وی نظم بخشیدن به ترافیک شهر‌ها را یک ضرورت دانست و افزود: نظم بخشیدن به تردد خودرو‌ها درشهر‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداران است که این مهم در شهرهای ساحلی بیشتر نمود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز